Ruské letecké spoločnosti podnikli kroky v súlade s radou Kremľa, aby niektoré lietadlá rozobrali na súčiastky kvôli náhradným dielom. Tým sa zabezpečí, že zvyšné lietadlá vyrobené v zahraničí budú môcť pokračovať v lietaní aspoň do roku 2025, keďže sankcie zabránili získať náhradné diely alebo vykonať údržbu na Západe. 

Najmenej jeden Suchoj Superjet 100 ruskej výroby a Airbus A350, ktoré prevádzkuje Aeroflot, sa v súčasnosti rozoberajú. Aj keď sú lietadlá typu Suchoj Superjet vyrobené v Rusku, sú tiež silne závislé od zahraničných dielov. 

Väčšinu ruskej flotily lietadiel však tvoria západné osobné lietadlá. Takmer 80 percent flotily Aeroflotu tvoria Boeingy a Airbusy – podľa najnovšie dostupných údajov má 134 Boeingov a 146 Airbusov. Údržba na niektorých typoch lietadiel sa vykonáva výlučne v zámorí. 

Odporúčanie ruskej vlády počíta so zachovaním prevádzkyschopnosti dvoch tretín zo zahraničnej flotily do konca roku 2025. Hlavnou výzvou bude udržiavať motory a sofistikované elektronické zariadenia v prevádzkovom stave, keďže bude ťažké ich opraviť. 

Aeroflot, ktorý kedysi patril medzi top svetové aerolinky, zaznamenal v druhom štvrťroku tohto roka 22-percentný pokles dopravy v porovnaní s predchádzajúcim rokom po tom, čo mu sankcie zabránili lietať do väčšiny západných destinácií.