Výrobca luxusných hodiniek Rolex v minulom roku zvýšil tržby o 11 percent na rekordných 10,1 miliardy švajčiarskych frankov (10,6 miliardy eur) a predal celkovo 1,24 milióna hodiniek.
S odvolaním sa na správu analytikov banky Morgan Stanley a spoločnosti LuxeConsult o tom informovala agentúra Bloomberg. Podľa analytikov je súčasný podiel značky Rolex na trhu bezprecedentný.
Výrobca modelov hodiniek Daytona, Submariner a Datejust zvýšil podiel na maloobchodnom trhu na viac ako 30 percent. Dobre situovaní spotrebitelia majú záujem o vlastníctvo hodiniek firmy, ktorú ovláda charitatívny fond pomenovaný po spoluzakladateľovi značky Hansovi Wilsdorfovi.
„Žiadna iná luxusná značka si nemôže nárokovať tak dominantné postavenie v príslušnom odvetví,“ uviedli v správe analytici vedení Edouardom Aubinom z Morgan Stanley a Oliverom Müllerom z LuxeConsult. Napríklad Louis Vuitton mal na trhu s luxusnými kabelkami vlani podľa analytikov podiel 19 percent.
Spoločnosť Rolex tak zostáva jednotkou v sektore luxusných hodiniek a jej pozícia je neotrasiteľná. Ročné tržby značky presahujú tržby piatich ďalších značiek v odvetví dokopy. Týmito značkami sú Cartier, Omega, Audemars Piguet, Patek Philippe a Richard Mille.
Správa ukázala, že predaj luxusných švajčiarskych hodiniek naďalej ovláda niekoľko značiek s ročným obratom vyše jednej miliardy frankov. Novo sa medzi ne zaradila aj značka Vacheron Constantin, ktorú ovláda firma Richemont.
Na druhom konci spektra stojí podľa správy rovnomenná značka skupiny Swatch Group, ktorá vlani predala viac ako dva milióny hodiniek MoonSwatch a celkovo zhruba 5,8 milióna hodiniek za priemernú cenu 141 frankov. Z veľkej časti vďaka úspechu hodiniek MoonSwatch, ktoré vznikli v spolupráci s firmou Omega, bola Swatch druhým rokom za sebou najrýchlejšie rastúcou značkou hodiniek.
Údaje spoločností Morgan Stanley a LuxeConsult sú len odhady. Švajčiarske značky luxusných hodiniek, vrátane značky Rolex, individuálne svoj ročný predaj nezverejňujú.