Reklamy obchodného reťazca Lidl dehonestujú význam potravín, podnecujú k plytvaniu nimi a znižujú samotný význam ich výroby. Myslí si to Slovenská poľnohospodárska a potravinárska komora (SPPK), ktorá žiada Radu pre reklamu, aby preverila etickosť reklám reťazca.

Reklamné spoty spoločnosti podľa komory v predvianočnom čase nabádajú ku kúpe enormného množstva lacných potravín.

Obchodne retazce este neukoncili predaj tovaru pri prilezitosti pamiatky vsetkych zoznulych a uz na pulty vykladaju vianocny sortiment.
Neprehliadnite

Zakážte aj eshopy! Reťazce protestujú voči avizovanému obmedzeniu predaja počas lockdownu

Fetiš lacných potravín

„Potraviny nevyrábame preto, aby spotrebiteľom vypadávali z poličiek kuchynských liniek a aby sa s nimi tlačili v plných autách. Je neprípustné, aby Lidl takýmto spôsobom znižoval význam potravín pre zdravie ľudského organizmu. Má zvíťaziť mamona z miliónových vianočných ziskov obchodu na konci roka, alebo si uvedomíme, že toto je opäť cez čiaru?“ komunikuje pobúrenie slovenských potravinárov podpredseda SPPK Marián Šolty.

„Už sa musí skončiť obdobie, v ktorom dovoľujeme nadnárodným obchodným reťazcom robiť si pomaly čokoľvek. Čo je to za doba, keď v období covidovej a environmentálnej krízy sú ľudia prostredníctvom reklám nabádaní k plytvaniu potravinami, nezmyselnému nakupovaniu? Vo svete ľudia hladujú a my máme vyhadzovať potraviny do koša, lebo ich kúpime vplyvom reklám až príliš?“ dodáva predseda SPPK Emil Macho.

Zástupcom slovenských potravinárov prekáža aj to, že v „akciách“ propagované potraviny sú často zo zahraničia. Reklamy na ne sú tak podľa nich „nemorálne k slovenským výrobcov potravín“. Pripomínajú, že výroba potravín nie je zadarmo a nízke ceny zahraničných sú len obrazom deformácie trhu spôsobenej rozdielnou podporou našich a zahraničných výrobcov zo strany Európskej únie ako aj národných vlád. Dôsledkom tejto deformácie sú tak podľa komory domáci výrobcovia častokrát nútení predávať potraviny pod výrobné náklady. Reklamy nemeckého reťazca, ktorý je obratom dvojkou na našom trhu podľa SPPK ešte viac prispievajú k vytváraniu „fetišu lacných potravín“.

Lidl: na plytvanie nenabádame

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa