Pandémia nového koronavírusu prišla ako veľká vlna, ktorej sa každý zľakol. Element zľaknutia nastal aj v oblasti reklamy, lebo veľmi veľa plánovaných projektov dostalo „stopku“. Nastalo tak obdobie neistoty nielen zo strany reklamných agentúr, ale aj zo strany zadávateľov. Postupne však ľudia zistili, že s koronavírusom sa žiť dá, no niektoré veci sa zmenili.

Animované videá na vzostupe

Veľmi dôležitou súčasťou reklamy je videoprodukcia. Tú je možné rozdeliť na hrané videá a animáciu, respektíve interaktívne videá. Najviac postihnuté pandémiou boli práve hrané videá, ktoré sa museli kvôli protipandemickým opatreniam rušiť alebo presúvať na náhradné termíny.

Aj z toho dôvodu bol v oblasti reklamy vidieť rastúci trend animovaných videí, ku ktorým sa čoraz častejšie prikláňali aj konzervatívnejší zákazníci. „Animované videá vďaka pandémii dosahovali nárast medzi dvadsiatimi až tridsiatimi percentami,“ tvrdí Peter Kajan, CEO a Co-Founder Mynd.

Nákupné centrum v Bratislave
Neprehliadnite

Z nákupných centier sa stanú lukratívne destinácie. Nakupovať budeme so zážitkom

V prípade hranej, ale aj animovanej reklamy hrajú dôležitú úlohu očakávania a rozpočet zákazníka. V oboch prípadoch je možné vytvoriť pomerne malý a jednoduchý projekt, ale aj obrovskú kampaň, ktorá si vyžaduje veľké úsilie.

Najvýraznejší rozdiel je však v tom, že hrané videá si oproti animovaným vyžadujú komplikovaný manažment. Ešte pred začatím produkcie je potrebná komplexná príprava, zorganizovanie veľkého počtu ľudí či dopraviť ich na miesto natáčania. Zaujímavosťou je, že výrobný tím sa často musí snažiť všetky zábery natočiť na jedenkrát, lebo dodatočné natáčanie by mohlo zruinovať rozpočet.

Rozsah animácie je obrovský

Pri animovanej reklame je obrovskou výhodou, že je úplne jedno, kde sa človek, ktorý ju vytvára, práve nachádza. „Máme ľudí z celého sveta a jediné čo nás obmedzuje sú časové zóny. Pri animovanej tvorbe vieme celý manažment, stres či plánovanie vyňať a všetok čas investovať do kreatívy alebo lepšej grafiky či animácie,“ vysvetľuje P. Kajan.

Výhodou je tiež fakt, že produkcia nie je závislá od počasia a rôznych ďalších nečakaných udalostí ako je napríklad ochorenie. Z hľadiska rozpočtu sú animované videá oveľa flexibilnejšie ako v prípade hraných videí. Pri animovanom projekte je možné dostať sa na veľmi nízku čiastku, no na druhej strane je možné vytvoriť náročné 3D projekty za desiatky až stovky tisíc eur. Rozsah toho, čo je možné pri animovanom videu urobiť, je obrovský.

Začať je jednoduchšie

V hraných projektoch najčastejšie vystupujú známe tváre, ktoré je potrebné zazmluvniť a často sa im projekt prispôsobuje. Vo videomarketingu ako celku sú dva zaujímavé trendy. Prvý sa týka digitálnej tvorby, ktorá sa za posledných desať rokov výrazne posunula vpred.

Kedysi bolo potrebné vytvoriť jednoduchú 3D animáciu, chýbať nesmel extrémne drahý softvér za niekoľko tisíc eur. Začať bolo veľmi náročné. V súčasnosti je možné produkčnú kvalitu dosiahnuť s herným notebookom za niekoľko stoviek eur a so softvérom, ktorý si je možné prenajať za pár eur mesačne.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa