Podnikateľ v oblasti technológií Dan O’Dowd podrobil ostrej kritike samoriadiaci softvér automobilky Tesla. Do vysielania počas 58. edície Super Bowlu nasadil dve reklamy vyzývajúce spotrebiteľov, aby bojkotovali jej produkty.

D. O'Dowd zastrešuje projekt „The Dawn Project“, ktorý sa zasadzuje za softvérové systémy bezpečnejšie pre ľudstvo. Podobnú kampaň viedol už aj počas minuloročného Super Bowlu, uvádza CNN.

„Tesla znova a znova zlyhala pri riešení nedostatkov vo svojom chybnom samoriadiacom softvéri,“ uviedol D. O'Dowd vo vyhlásení. „Keď si kúpite novú Teslu, financujete a umožňujete Elonovi Muskovi umiestniť nebezpečný, nedokončený produkt na naše verejné cesty... Pokúsili sme sa donútiť Teslu a Elona Muska, aby urobili správnu vec a odstránili svoj chybný softvér z našich ciest. Zdá sa však, že jediné, čo pomôže, je nedávať im peniaze.“

Tesla na žiadosť CNN o komentár nereagovala.

Minulý rok skupina okolo D. O'Dowda nakrútila spot zobrazujúci vozidlá Tesla, o ktorých firma tvrdila, že používajú funkciu plne autonómneho riadenia. V sérii videotestov autá prechádzajú cez figurínu v detskom veku na prechode pre chodcov. The Dawn Project má vraj „stovky hodín videozáznamu“, ktoré ukazujú, že funkcie autopilota v rôznych podmienkach nefungujú.

„Dva mesiace po odvysielaní nášho spotu zrazila Tesla dieťa pri vystupovaní zo školského autobusu,“ povedal D. O’Dowd, ktorý je prezidentom a generálnym riaditeľom softvérovej spoločnosti Green Hills Software so sídlom v kalifornskej Santa Barbare.

Aj v príručke majiteľa Tesly je celá časť venovaná obmedzeniam a upozorneniam. Napríklad pri jazde v kopcoch, na cestách s ostrými zákrutami, na priamom slnečnom svetle alebo v tieni nemusí vraj autopilot „fungovať podľa plánu“.

Ďalšie dôležité správy

Ilustračná fotografia.
Neprehliadnite

Nulové náklady, čistý zisk. Tesla zarába miliardy na konkurenčných výrobcoch elektromobilov