RegioJet nepodá ponuku vo výberovom konaní na zabezpečenie železničnej dopravy na trati Bratislava - Komárno a späť od 1. 1. 2023. O svojom rozhodnutí dopravca informoval v tlačovej správe.

,,Dôvodom je absolútna strata dôvery v úprimný záujem ministerstva dopravy na férovej ​​súťaži, ktorá by priniesla rast kvality služieb a úsporu nákladov, ktoré sú vydávané z vreciek daňových poplatníkov,“ tvrdí RegioJet. ,,Nejedná sa zo strany štátu o férový záujem liberalizácie služieb v železničnej doprave, ale iba o snahu kamuflovať záujem a naďalej hojne dotovať ZSSK,“ upozorňuje.

Podľa dopravcu Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky už niekoľko rokov zámerne vyhlasujú ,,pseudosúťaže“, ktoré nevedú k žiadnemu výsledku (opakovaná súťaž na trase Žilina – Rajec skončila 2x neúspešne).

Prvý vlakový spoj spoločnosti Regiojet Praha - Rijeka
Neprehliadnite

Vlaky RegioJetu spoja v lete Bratislavu s Rijekou, Splitom či Záhrebom

RegioJet pritom kritizuje, že na ministerstve pôsobia ,,stále tí istí úradníci“.  RegioJet upozorňuje na to, že súčasný minister dopravy týmto ľuďom stále dôveruje, čím prevzal za ich konanie plnú zodpovednosť. ,,Železničná doprava, ktorá je objednávaná za peniaze zo štátneho rozpočtu, sa má súťažiť rovnako ako akákoľvek iná verejná zákazka,“ tvrdí spoločnosť. 

Žiadna funkčná súťaž, z ktorej by vzišiel víťazný dopravca, na Slovensku podľa RegioJetu nebola doposiaľ vyhlásená. ,,Takýto opakovaný výsledok by v štandardnej situácii, keď by existoval skutočný záujem na uskutočnenie férovej súťaže s výsledkom, viedol k postihom zodpovedných osôb a ich trestnoprávnej zodpovednosti za marenie verejného záujmu a prostriedkov,“ konštatuje dopravca.

Medzi Bratislavou a Komárnom bude od 13. 12. 2020 jazdiť rakúsky prepravca  ÖBB.
Neprehliadnite

Cez víkend sa na trati Bratislava-Komárno mení dopravca, RegioJet v sobotu končí

Vyššie uvedené podľa RegioJetu nepovažuje za závažný problém ani súčasný minister dopravy. Vláda podľa nich rezignovala na transparentné nakladanie s peniazmi daňovníka v železničnej doprave a namiesto cestujúcemu - občanovi - daňovníkovi - dala prednosť udržaniu dlhodobých väzieb na linke ZSSK - ŽOS - politickej štruktúry.

„V covidovom roku 2020 neváhala dodatočne jednorazovo „naliať“ do ZSSK až 49 mil. Eur bez toho, aby ZSSK musela prehodnotila svoje predražené a často aj nevhodné nákupy, prípadne zoštíhliť svoju štruktúru. RegioJet, ktorý ministra dopravy listom požiadal o jednorazové mimoriadne sanovanie výpadkov tržieb z dôvodu prijatých opatrení Vlády SR spojených s COVID-19 na ministerstvom objednávanej trase Bratislava – Komárno vo výške necelých 700 tisíc Eur dostal zamietavú odpoveď a nenaplnený sľub, že sa dodatočne zavedú kompenzácie za zľavu na dopravnej ceste,“ uvádza dopravca s tým, že RegioJet bude na Slovensku rozvíjať komerčné vlaky, do ktorých štát nemôže zasahovať.

Dopravca je pripravený svoj postoj zmeniť, keď vláda a ministerstvo dopravy zverejní záväzný harmonogram súťaží zákaziek na železnici pre obdobie nasledujúcich 10 rokov a tento harmonogram sa začne transparentne napĺňať. „Keď ministerstvo dopravy a vládu začne zaujímať, koľko platí za prevádzku na jednotlivých tratiach a preukáže úprimný záujem na raste kvality služieb a úspore verejných financií,“ dodáva.