Aj „vzorné dieťa“ umelej inteligencie, Nvidia, zaznamenáva známky spomalenia, keďže jej najväčší zákazníci z radov najväčších technologických firiem už nakúpili niektoré z potrebných čipov. Nvidia dosiahne do konca roka nárast tržieb o viac ako 100 percent, no analytici očakávajú, že rast sa spomalí na 33 percent ročne počas nasledujúcich dvoch rokov, uvádza FactSet. Jej akcie sa momentálne obchodujú za 116 dolárov, čo je pod rekordnou hodnotou 135 dolárov z júna.
Podobne, fond Technology Select Sector SPDR ETF, ktorý zahŕňa veľké technologické firmy, je o osem percent nižšie ako jeho maximum z júla. Fond sa obchoduje za 27-násobok očakávaných ziskov na nasledujúcich 12 mesiacov, čo je pokles oproti viac než 30-násobku v júli.
Investori by sa mali zamerať na spoločnosti, ktoré sú aktuálne podhodnotené vzhľadom na svoj potenciálny rast. Stratégovia Citi skúmali firmy, ktorých trhové hodnoty výrazne podceňujú očakávaný voľný cash flow.
Citigroup používa metodiku, ktorá skúma trhové kapitalizácie spoločností v rôznych pododvetviach a zisťuje, či tieto hodnoty zodpovedajú súčasnej hodnote voľného cash flowu, ktorý analytici predpovedajú na dlhodobé obdobie.
Podhodnotené sú najmä spoločnosti z bezkontaktnej ekonomiky, teda online spotrebiteľské podniky. Medzi ne patria DoorDash, vlastník Instacartu MapleBear, PayPal a Wayfair. Podľa Citi majú tieto firmy očakávaný rast voľného cash flowu na úrovni 38 percent ročne, zatiaľ čo ich trhové hodnoty predpokladajú len približne 23-percentný rast. To naznačuje, že sú akcie týchto firiem sú podhodnotené.
Ďalšou firmou s rastovým potenciálom je Trade Desk, ktorá má trhovú hodnotu 51 miliárd dolárov. Analytici predpokladajú ročný rast jej voľného cash flowu o 33 percent počas nasledujúcich troch rokov, no trhová hodnota naznačuje rast menej ako 25 percent. Trade Desk spravuje niekoľko miliárd dolárov v reklame, a očakáva sa, že jej tohtoročné tržby prekročia dve miliardy dolárov. Vďaka digitálnym reklamám, ktoré nahrádzajú tradičné formy marketingu, má spoločnosť potenciál profitovať z očakávaného 15-percentného rastu digitálneho reklamného trhu počas nasledujúcich šiestich rokov.