Ako informoval švajčiarsky letecký portál ch-aviation.com, sťažnosť sa týka letov z Moskvy do Bratislavy, ktoré pokračujú spred terminálu bratislavského letiska osobitným autobusom na viedenskú hlavnú stanicu. Rakúska strana žiada nápravu, pretože Pobeda nie je podľa medzištátnej rakúsko-ruskej zmluvy o leteckej doprave dezignovaným ruským dopravcom do Viedne. Voziť cestujúcich do Viedne teda nesmie. Na trati podľa zmluvy lietajú iba ruský Aeroflot a Austrian Airlines.

Pobeda predáva na svojom webe v rámci služby Fly&Bus súčasne s letenkou aj „letenku“ na autobus. Označuje to za unikátnu príležitosť pre cestujúceho a garanciu, že sa dostane do rakúskeho cieľa. Ruský lowcost podobne „lieta“ aj z Moskvy do Zürichu: lietadlo pristáva v nemeckom Memmingene a odtiaľ pasažier cestuje autobusom.

Koľko cestujúcich moskovskej linky pokračuje až do Viedne, nie je jasné, ale podľa obsadenia autobusu vidno, že ide o desiatky. Takýto krok zvyšuje obsadenosť, aj efektivitu letov do Bratislavy. Dôvodom pre dlhšiu cestu s prestupom sú aj o polovicu nižšie ceny Pobedy než na priamej linke Aeroflotu do Viedne.

Pritom Pobeda je stopercentnou dcérou Aeroflotu. Vďaka viedenským cestujúcim lieta viaceré linky do Bratislavy Ryanair. Spoločnosť zverejnila, že do Viedne pokračuje najmenej štvrtina ľudí na palube. O autobus, či inú dopravu z Bratislavy do Viedne a nazad, sa však musí cestujúci postarať sám. Medzi obomi hlavnými mestami je husté spojenie troch konkurujúcich si autobusových dopravcov.

Bez cestujúcich do Viedne by určite nelietal do Bratislavy ani maďarský lowcost Wizz Air z macedónskeho Skopje. Slovákov, ktorí linku využívajú, je minimum. Wizz Air od jesene otvára ďalšiu lacnú linku aj z Tuzly v Bosne a Hercegovine. Podobný spoj chystá zo srbského Nišu aj Ryanair. Aj títo cestujúci sa o autobusovú dopravu postarajú sami.