V prvom polroku tohto roka Slováci v oblasti médií sledovali najviac televíziu, rádio bolo druhé. Vyplynulo to z prieskumu spoločnosti Median SK, ktorý realizovali od 8. januára do 23. júna 2024 na vzorke 4 070 respondentov vo veku 14 až 79 rokov. Prieskum ukázal, že sumárna sledovanosť všetkých televízií v parametri „sledovali včera“ predstavovala 73,4 percenta populácie, čo predstavovalo celkovo viac ako 3,2 milióna divákov. Najvyššie percento sledovanosti televíznych staníc dosiahla televízia Markíza, a to 32,6 percenta. Sledovanosť na úrovni 24,4 percenta zaznamenala JOJ a za ňou sa umiestnila Jednotka so sledovanosťou 21,9 percenta. Podiel na trhu za prvý polrok tak predstavoval pre Markízu 27,2 percenta, JOJ dosiahla 17,0 percenta, a Jednotka 15,5 percenta. Podiel na trhu ostatných televíznych staníc predstavoval až 40,2 percenta.

Podľa prieskumu celková počúvanosť rádií v parametri „počúval včera“ predstavovala v sledovanom období 52,2 percenta populácie. Prvé miesto patrilo Rádiu Expres s 15,5 percenta. Druhé bolo Rádio Slovensko s 12,7 percenta, nasledovalo Fun rádio s 9,7 percenta, Rádio Europa 2 s 9,0 percenta a Rádio Vlna s 7,7 percenta počúvanosti. Rádio Melody malo počúvanosť na úrovni 5,5 percenta a poradie siedmich najpočúvanejších staníc uzatváralo Rádio Regina so 4,4 percenta. Rozhlasové stanice si tak v parametri podiel na trhu rozdelili trh nasledovne: prvé bolo Rádio Expres s 19,9 percenta podielom, druhé Rádio Slovensko s 16,4 percenta a tretie Fun rádio s 14,1 percenta podielom na trhu. 12,1 percenta podiel malo Rádio Europa 2 a 9,9 percenta Rádio Vlna. Rádio Melody dosiahlo 6,6 percenta podiel a Rádio Regina 4,7 percenta podiel. Ostatné rozhlasové stanice držali 16,2 percentný podiel z trhu.

V oblasti tlačených médií v prvom polroku 2024 v kategórií denníky vyplynulo, že celková čítanosť celoštátnych denníkov dosahuje 23,4 percenta populácie. Tento údaj vychádzal podľa prieskumu z premennej „čítal(a) posledné vydanie“. Pokiaľ šlo o premennú „čítal(a) posledných 14 dní“, tak čítanosť dosiahla úroveň až 44,8 percenta populácie. Z výsledkov prieskumu v prvom polroku tohto roka vyplynulo, že prvú pozíciu s 9,5 percenta čítanosťou obsadil Nový Čas. Na druhej priečke bol Plus jeden deň s 5,2 percenta a tretí Šport s 5,0 percentami čítanosti. Ďalej nasledoval denník Pravda s 4,9 percenta, denník Sme s 4,7 percenta, Hospodárske noviny s 3,5 percenta a Denník N s 2,8 percentnou čítanosťou.

Ďalšie dôležité správy

Čítanie kníh je neoddeliteľnou súčasťou zdravého rozvoja detí. 📚❤️
Neprehliadnite

Prieskum: Viac ako tretina ľudí číta knihy aspoň raz týždenne