Výrobcovi batérií Duracell, detských plienok Pampers alebo pracích práškov Tide by po zredukovaní portfólia malo zostať zhruba 70 až 80 značiek, ktoré majú najlepšie výsledky. Konkrétne názvy značiek, ktoré majú byť na predaj, firma neuviedla. Podľa agentúry AP ide o menšie značky, ktoré spolu generujú menej ako desatinu celkových tržieb spoločnosti.
„V ideálnom svete by sme to urobili uprostred finančnej krízy, počas recesie,“ podotkol Lafley na piatkovej telekonferencii s investormi. „Nevidím žiadnu výhodu v tom, keď budeme čakať ešte ďalšiu minútu.“
P&G sa stenčovala už v minulých rokoch. Firma predala napríklad značku arašidového masla Jif, značku kávy Folgers alebo lupienky Pringles. Teraz sa zameriava na redukciu spotrebných tovarov, ktoré sa rýchlo rozrastali a zahŕňajú okrem kozmetiky napríklad aj papierové utierky, pracie prostriedky alebo žiletky. Firma expanduje aj do nových oblastí, v Severnej Amerike chce napríklad začať predávať plienky pre dospelých a zarábať tak na tamojšej starnúcej populácii.
„Je ťažké si predstaviť, že sme v roku 1937 začínali so sviečkami a s mydlom,“ povedal Lafley.
Spoločnosť oznámila aj výsledky hospodárenia za štvrtý štvrťrok svojho finančného roku. Znižovanie nákladov jej pomohlo zvýšiť zisk o zhruba 37 percent na 2,58 miliardy dolárov (1,92 miliardy eur). Organické tržby bez akvizícií a predaja majetku vzrástli o dve percentá. Priaznivý vývoj však ovplyvnil vývoj výmenných kurzov, takže čisté tržby klesli o percento a dosiahli 20,16 miliardy dolárov (15 miliárd eur), čím zaostali za očakávaním.