Startup Anthro Energy získal od investorov 20 miliónov dolárov. Financie pôjdu na rozširovanie výroby technológie, ktorá rieši jeden z najväčších problémov elektromobilového priemyslu – požiare. Spoločnosť vyvinula polymérny elektrolyt s cieľom zvýšiť bezpečnosť a energetickú hustotu batérií. Podľa Bloombergu ide o jedny z kľúčových vlastností, keďže batérie sú čoraz väčšou súčasťou energetického prechodu.
Bezpečnejšia alternatíva
Lítium-iónové batérie dodávajú „šťavu“ širokej škále zariadení a strojov od elektrických vozidiel po mobilné telefóny. Ich diskutabilná bezpečnosť ale v niektorých regiónoch obmedzila rast trhu s elektrickými vozidlami a skomplikovala prechod na čistú energiu.
Väčšina z nich obsahuje vysokohorľavý kvapalný elektrolyt, čo môže byť v prípade zlyhania alebo prehriatia batérie problémom. Požiare batérií a elektrických vozidiel už v posledných rokoch spôsobili viacero úmrtí a viedli k poškodeniu infraštruktúry.
Alternatívny pevný elektrolytický materiál od Anthra je nehorľavý a poskytuje článku mechanickú pevnosť. Obe vlastnosti pomáhajú predchádzať skratom, ktoré môžu viesť k vzbĺknutiu batérií. Navyše zlepšujú životnosť, dodal zakladateľ a generálny riaditeľ startupu David Mackanic.
Rozširovanie výroby
Spoločnosť má zmluvu s americkým ministerstvom obrany, ktoré používa jej batérie na elektrifikáciu vozových parkov a iných zariadení. Mackanic odmietol prezradiť mená ďalších klientov, no uviedol, že sú medzi nimi aj etablovaní hráči zo sektora spotrebnej elektroniky.
Anthro použije peniaze investorov na vybudovanie pilotnej prevádzky v oblasti Bay Area, ktorá bude vyrábať elektrolyty určené pre veľkovýrobcov batérií a malý počet článkov. K spusteniu komerčnej prevádzky má dôjsť do konca tohto roka, pričom prvé dodávky produktov zo závodu odídu v roku 2025. Podľa Mackanica si technológia od Anthro nevyžaduje, aby výrobcovia batérií v rámci postupov vykonali akékoľvek zmeny.
Aj napriek výhodám je výroba polymérneho elektrolytu dvakrát drahšia než v prípade konvenčných kvapalných elektrolytov. V rámci komerčnej výroby Anthro odhaduje, že tieto náklady dokáže zredukovať na desať- až dvadsaťpercentný príplatok. Dovtedy sa chce startup zamerať na zákazníkov, ktorí sú ochotní objednávať menší objem produktu a zaplatiť príplatok za bezpečnosť.