Nielen Lidl a Coop Jednota zaznamenali zvýšený záujem o produkty privátnych značiek. Podobné správy prichádzajú aj od ďalších reťazcov pôsobiacich na Slovensku. Očakávajú, že porastie predovšetkým predajnosť značiek s diskontnými cenami.

Dve tretiny siahajú po privátnych značkách

Pionierom medzi zahraničnými potravinovými reťazcami je na Slovensku Billa. Na tunajší trh vstúpila pred takmer tridsiatimi rokmi, pričom jej privátne značky začali písať svoju históriu v roku 2002 prostredníctvom značky Clever. Do dnešného dňa narástol počet vlastných značiek predajcu, vrátane tých nepotravinových, na číslo 20. Podľa hovorkyne Kvetoslavy Kirchnerovej patrí práve Clever spolu so značkou Billa k ich najúspešnejším. Pokiaľ ide o konkrétne produkty predávané pod týmito značkami, najväčší odbyt majú mliečne výrobky, pečivo, olej či vybrané druhy ovocia a zeleniny. „Produkty Clever predávame za najnižšie ceny na trhu, je to ponuka pre cenovo orientovaných zákazníkov. Výrobky privátnych značiek majú oproti klasickým brandovým produktom vo všeobecnosti o päť až 30 percent nižšie ceny,“ uviedla K. Kirchnerová.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa