Podiel produktov privátnych značiek v talianskom maloobchode sa v posledných rokoch zvyšuje. Obchodníci tak riešia tlak inflácie a pokles kúpnej sily obyvateľstva. Vlani dosiahol podiel produktov privátnych značiek na celkovom objeme tržieb v talianskom maloobchode viac než 31 percent, čo predstavuje nový rekord.

Podiel výrobkov privátnych značiek na celkových tržbách v talianskom maloobchode zaznamenal v roku 2023 rekordných 31,5 percenta. V roku 2022 to bolo 30,4 percenta a napríklad v roku 2019, teda v poslednom roku pred nástupom pandémie, 28,3 percenta.

„Všetci maloobchodníci investujú vo veľkom do produktov privátnych značiek,“ povedal Mauro Lusetti, predseda talianskej asociácie maloobchodu ADM.

Okrem toho, že maloobchodníkom poskytujú väčšiu kontrolu nad cenami, privátne značky im umožňujú aj rýchlejšie a lepšie reagovať na potreby zákazníkov, dodal Lusetti. Penetrácia privátnych značiek v Taliansku síce patrí k najnižším v Európe, podľa Lusettiho to však zároveň vytvára priestor na ďalší rast.

Hodnota tržieb v prípade privátnych značiek vzrástla vlani v Taliansku pri konštantných výmenných kurzoch o 332 miliónov eur. Naopak, celková hodnota tržieb v talianskom maloobchode o viac než 1,1 miliardy eur klesla.

Ďalšie dôležité správy

JB 21 Rím - Starobylé Koloseum osvetlené vo farbách talianskej zástavy v Ríme 31. mája 2020. Rímske Koloseum od 1. júna opäť otvorí svoje brány pre návštevníkov. Zatvorené bolo takmer tri mesiace z dôvodu pandémie nového koronavírusu. Koloseum je najpopulárnejšia turistická atrakcia v Taliansku. Minulý rok ho navštívilo 7,5 milióna turistov. FOTO TASR/AP 

The ancient Colosseum is illuminated in the colors of the Italian flag, in Rome, Sunday, May 31, 2020. The Colosseum, one of Italy's most pop
Neprehliadnite

Cestovný ruch v Taliansku vlani opäť ožil. Počet prenocovaní bol vyšší ako pred pandémiou