Prima banka bude v tomto roku aj napriek pokračujúcemu útlmu na trhoch pokračovať v napĺňaní dlhodobej stratégie zameranej na rozvoj retailu. Ešte viac sa zameria na skvalitnenie jej silných stránok a ďalšie posilnenie v raste počtu aktívnych klientov.
„Určite bude pre nás kľúčovým udržanie maximálnej vnútornej efektivity a vysokej konkurencieschopnosti aj počas tohto neľahkého obdobia,“ povedala riaditeľka odboru marketingu a komunikácie Eva Čonková.
V prvej časti roka 2023 sa pod vplyvom rastúcej inflácie zvýšili aj úrokové sadzby a podľa očakávaní sa utlmili aj úvery a vklady. Tento stav podľa Čonkovej pretrval v podstate až do samotného záveru roka 2023.
„Sú to podmienky, s ktorými sa musela rovnako popasovať každá jedna banka na trhu. Práve táto ‚nová doba‘ nám však priniesla priestor na to, aby sme sa ešte intenzívnejšie zamerali na naše kľúčové konkurenčné výhody a ich pretavenie do pozitívnych biznisových výsledkov,“ hodnotí Čonková.
Aj vďaka tomu sa im naďalej darilo v napĺňaní kľúčových strategických priorít. Počas roka kontinuálne rástol aj počet klientov, ktorí považujú Prima banku za svoju hlavnú banku, ako aj počet aktívnych klientov.
Celoročné výsledky zatiaľ nie sú známe, no ku koncu septembra dosiahla banka zisk 22,5 milióna eur pri medziročnom raste o 23,9 percenta.