Globálny reklamný trh prvýkrát dosiahne príjmy vo výške jedného bilióna dolárov. Google, Meta, ByteDance, Amazon a Alibaba získajú viac ako polovicu tejto sumy. Podľa odhadov mediálnej agentúry GroupM príjmy z reklamy vzrastú v roku 2024 o 9,5 percenta, čo je viac, ako sa očakávalo v polovici roka. Tento rast prichádza napriek nepriaznivým ekonomickým podmienkam na vyspelých trhoch, ako sú USA a Spojené kráľovstvo.
GroupM predpovedá, že v roku 2025 sa trh rozšíri o ďalších 7,7 percenta, pričom väčšina z toho bude patriť najväčším predajcom digitálnej reklamy, najmä v americkom technologickom sektore, informuje Financial Times.
Digitálna reklama by mala do konca roku 2024 tvoriť 73 percent celkových príjmov z reklamy. Jej rast sa odhaduje na 12,4 percenta v roku 2024 a 10 percent v roku 2025. Po zahrnutí príjmov zo streamovacích služieb a digitálnych novín či časopisov sa tento podiel zvýši až na 82 percent.
Najväčší daňoví migranti zrejme dostanú milosť. Signatárske krajiny sa zľakli D. Trumpa
Tradičné reklamné kanály (televízia, tlač a rozhlas) naďalej trpia dominanciou digitálnych formátov. Ich príjmy z reklamy celosvetovo klesnú o 4,5 percenta v roku 2024 a o ďalšie tri percentá v roku 2025.
Spojené štáty zostávajú najväčším reklamným trhom na svete, pričom v roku 2025 očakávajú príjmy vo výške približne 379 miliárd dolárov. Tento rast prichádza napriek vyšším nákladom na požičiavanie a opatrnejším investičným plánom niektorých maloobchodníkov, najmä v segmentoch elektroniky a domácich potrieb.
Čína zaznamená dynamickejší rast, pričom reklamné príjmy sa zvýšia o 13,5 percenta v roku 2024 na 204,5 miliardy dolárov. Iniciatívy na podporu spotrebiteľskej dôvery a výdavkov by mohli viesť k ešte robustnejšiemu rastu.