Ukázalo sa tiež, že Slováci ako spoločensky zodpovedné najviac rozoznávajú obchodné reťazce a mobilných operátorov. Prieskum, ktorého cieľom je zistiť trendy vo vnímaní zodpovedného podnikania, realizuje každé dva roky Business Leaders Forum, v spolupráci s agentúrou Focus. Prieskum uskutočnila agentúra dotazníkovou formou na reprezentatívnej vzorke 1021 respondentov vo veku od 18 rokov.
Väčšina opýtaných, spolu 94 percent, si myslí, že firmy by mali mať popri tvorbe zisku aj ciele v oblasti zodpovedného podnikania – teda chrániť životné prostredie, starať sa o zamestnancov, podporovať okolitú komunitu a transparentne a otvorene komunikovať o svojich aktivitách. Toto presvedčenie „určite“ uviedlo 59 percent dospelých a k názoru „skôr áno“ sa priklonilo ďalších 35 percent respondentov.
Firmy by sa podľa prieskumu mali zaoberať aj podporou riešenia celospoločenských problémov, ako sú klimatická zmena alebo korupcia. Verejnosť za najdôležitejšiu považuje podporu ochrany životného prostredia a zmierňovania dosahu klimatickej zmeny. Túto tému ako dôležitú označilo 53 percent respondentov.
Viac ako 40 percent respondentov označilo za dôležité aj témy ako podpora sociálne či zdravotne znevýhodnených skupín obyvateľov a snaha o ich začlenenie, či podpora vzdelávania mladej generácie. Takmer 40 percent ľudí tiež považuje za dôležitý boj proti korupcii.
Verejnosť ako spoločensky zodpovedné najčastejšie rozoznáva firmy, ktoré svoje aktivity komunikujú priamo zákazníkom a každodenne s nimi prichádzajú do styku. Práve obchodné reťazce a telekomunikační operátori sú aj členmi združenia zodpovedných firiem Business Leaders Forum.
„Tieto spoločnosti svoje CSR aktivity komunikujú už dlhodobo. Navyše zákazníkov vzdelávajú a motivujú ich pozerať sa aj na iné aspekty tovarov a služieb, ako je len cena,“ uviedol výkonný riaditeľ združenia Michal Kišša.