Príchod automobilky Jaguar Land Rover do Nitry celkovo zvýšil mzdy a zamestnanosť v automobilovom priemysle Slovenska.
No v priľahlom regióne nepriniesol podľa Inštitútu finančnej politiky rýchlejšiu tvorbu nových pracovných miest, či vyšší rast miezd v porovnaní s vývojom vo zvyšku Slovenska. Nepriniesol podľa nich ani celkovo vyšší rast tržieb firiem.
V období od roku 2014 až 2019 zamestnanosť a mzdy rástli stabilne dobre na celom Slovensku a potenciál pracovného trhu v Nitre bol do značnej miery vyčerpaný už pri spustení závodu. Novovytvorené pracovné miesta tak vznikli do značnej miery podľa inštitútu na úkor iných miest v regióne. Zamestnanosť sa zmenila viac v prospech automobilového priemyslu.
Osemdesiat percent zamestnancov Jaguar Land Rover prišlo z iného zamestnania prevažne z okolitých okresov. Zhruba tretina zamestnancov tejto automobilky prišla zo sektora služieb a približne 11 percent z ostatných automobiliek. Pozitívom podľa inštitútu je, že pätinu zamestnancov Jaguaru tvoria ľudia, ktorí pred jej príchodom do Nitry nemali prácu.
Vysoké očakávania prínosu nových automobiliek podľa inštitútu nemusia vždy priniesť dodatočné pracovné miesta, ale iba podporiť ďalšiu zmenu štruktúry zamestnanosti v prospech automobilového priemyslu.
Nakoľko však susedné okresy okolo Košíc majú výrazne vyššiu mieru nezamestnanosti a nižší dopyt po práci, nie je potenciál regionálneho trhu práce ešte vyčerpaný a otvára priestor pre silnejšie efekty ako v prípade príchodu Jaguar Land Rover.