Kríza na Ukrajine, demonštrácie v Hongkongu, vojenský prevrat v Thajsku, ale aj rekordne chladná zima v Severnej Amerike a klesajúca spotrebiteľská nálada v Európe spomalili tempo nákupov luxusného tovaru, tvrdí podľa agentúry AP partnerka v Bain & Company Claudia D'Arpiziová. Spotreba luxusného tovaru totiž podľa nej nesúvisí len s bohatstvom zákazníkov, ale aj s ich chuťou míňať za drahé značky.

Najviac peňazí za luxusný tovar dávajú naďalej Číňania. Dohromady to je skoro tretina globálnych tržieb za luxus. Spomalenie ale nastalo aj u nich, a to v súvislosti so pomalším rastom čínskej ekonomiky a kampaňou tamojšej vlády proti korupcii.

Pokiaľ ide o dlhodobejšie trendy, značky budú podľa C. D'Arpiziové pod tlakom, aby sa luxusný tovar k zákazníkom dostával rýchlejšie ako doteraz. Vplyv na to vraj budú mať sociálne médiá a ich schopnosť okamžite informovať, čo sa práve deje na módnych prehliadkach.