Prevádzkový zisk nemeckého výrobcu športového oblečenia a obuvi Puma v minulom roku klesol o tri percentá na 621,6 milióna eur. Spoločnosť to oznámila v tlačovej správe. Potvrdila zároveň, že v tomto roku počíta s prevádzkovým ziskom v rozsahu od 620 do 700 miliónov eur.
Varovala, že podmienky na trhu zostanú ťažké, a to napriek veľkým športovým podujatiam, napríklad letným olympijským hrám a majstrovstvám Európy vo futbale.
„Očakávame, že v roku 2024 budú pretrvávať geopolitické a makroekonomické problémy ako aj výkyvy menových kurzov. Tieto faktory už v roku 2023 viedli k slabšej spotrebiteľskej nálade a nestabilnému dopytu,“ uviedla firma.
Odvetvie športového oblečenia sa v poslednom období potýka s rastom nákladov na materiál a dopravu. Zároveň čelí slabšiemu dopytu, pretože spotrebitelia v dôsledku vysokej inflácie zaujali opatrnejší prístup k výdavkom, napísal agentúra Reuters.
„Vzhľadom na to, že sa spoločne so svojimi maloobchodnými partnermi snažíme prekonať toto pretrvávajúce ťažké prostredie, očakávame slabšiu prvú polovicu roka,“ uviedol šéf podniku Arne Freundt. „Na ziskovosť v prvej polovici roka 2024 bude mať naďalej negatívny vplyv aj pokračujúci nepriaznivý vývoj menových kurzov,“ dodal.
Tržby v minulom roku vzrástli o 1,6 percenta na 8,6 miliardy eur. Po očistení od výkyvov menových kurzov sa zvýšili o 6,6 percenta.