Švédskemu predajcovi oblečenia H&M vzrástol v prvom fiškálnom štvrťroku tohto roka prevádzkový zisk na 725 miliónov švédskych korún (v prepočte 64 007 408 eur) z 458 miliónov švédskych korún v rovnakom období vlaňajška. Uviedla to spoločnosť vo vyhlásení. Analytici pritom očakávali, že sa firma prepadne do straty, pretože spotrebitelia v súvislosti s infláciou obmedzili svoje výdavky.
Podľa prieskumu agentúry Refinitiv medzi analytikmi mala firma vykázať stratu 1,1 miliardy švédskych korún. Už skôr firma informovala, že jej tržby sa za tri mesiace do konca februára zvýšili o 12 percent na 54,87 miliardy švédskych korún. V miestnych menách tržby stúpli o tri percentá. Bez zahrnutia Ruska, Bieloruska a Ukrajiny boli tržby vyššie o 16 percent.
Firma uviedla, že konsolidácia zárobkov jej platformy s použitým oblečením Sellpy zvýšila zisk o zhruba jednu miliardu švédskych korún. Varovala ale, že celkové predaje H&M v jarnej sezóne v niekoľkých krajinách zaostávajú pre chladné počasie.
Spoločnosť vykazuje známky toho, že sa jej darí dostať náklady pod kontrolu. Stále však bojuje s problémami v konkurencii s hlavným rivalom, španielskou firmou Inditex, vlastníkom reťazca Zara a ďalších značiek. Ohrozujú ju takisto expandujúci internetoví predajcovia takzvanej fast fashion, ako sú SHEIN a Temu.