Starnutie môže v ľuďoch vyvolávať úzkosť. Vrásky či bolesti chrbta im pripomínajú, že ich telá upadajú a smrť je neoddeliteľnou súčasťou života. Spoločnosť glorifikuje mladosť, a preto sú v nej starší ľudia vnímaní ako nepodstatní a nezaujímaví. Mileniáli (ročníky 1981 až 1996) sú prvou generáciou, ktorá starne takpovediac „verejne“, keďže žije vo svete sociálnych sietí, kde sú všetkým na očiach, píše Business Insider.
Aby zmiernili úzkosť, snažia sa držať krok s dobou. Obliekajú sa podľa najnovších módnych trendov, udržiavajú si prehľad o populárnych umelcoch a zásobujú sa nekonečným množstvom drahých kozmetických prípravkov proti vráskam. V podstate si chcú večnú mladosť a krásu kúpiť za peniaze. Pre značky predstavuje existenciálna kríza mileniálov lukratívnu príležitosť, ako zarobiť.
Najlepším príkladom je pravdepodobne multimiliardový priemysel špecializujúci sa na zmierňovanie príznakov starnutia, ktorý sa zákazníkov snaží presvedčiť, že môžu dosiahnuť nemožné – zostať navždy mladými. Ich posolstvom nie je, aby starnúť prestali, ale aby sa snažili na svoj vek nevyzerať.
Mileniáli sú viac posadnutí zdravím, podotkol Michael Miraflor, hlavný marketingový riaditeľ firmy Hannah Grey. Okrem zdravšieho životného štýlu sa snažia zachovať si mladosť aj oblečením či trendy účesmi. Inšpirujú sa najmä generáciou Z, ktorá outfity a rady uverejňuje na sociálnych sieťach. Pre značky je výhodné, že sa mileniáli pri sledovaní trendov spoliehajú na Gen Z. „Ak vedia všetkým predať ten istý tovar, je to pre ne nákladovo efektívnejšie,“ vysvetlila analytička Claire Tassinová z Morning Consult.
Sociálne siete nie sú jediným faktorom, ktorý starnutie mileniálov odlišuje od predchádzajúcich generácií. Dnešní štyridsiatnici a tridsiatnici boli prvou generáciou, ktorá odkladala manželstvo, deti či kúpu domu. „Ekonomika úplne skolabovala práve v čase, keď vstupovali do dospelosti, ktorú očakávali a na ktorú sa pripravovali. Myslím, že im to spôsobilo veľa zvláštnych neuróz a pocity stagnácie," zdôraznil profesor psychológie Devon Price. Istým spôsobom sa tak mileniáli mali problém zbaviť pocitu, že sú ešte stále mladí, keďže sa im dlho nedarilo dosiahnuť žiaden z týchto míľnikov dospelosti.
Napriek stereotypu sú na tom mnohí mileniáli finančne dobre, takže je logické, že sa z nich firmy snažia vytiahnuť nejaké peniaze. Vyše polovica mileniálov má vlastný dom a drvivá väčšina má stabilné a lukratívne zamestnanie či dokonca solídne investičné portfóliá.