Predaje koncernu Volkswagen sa v prvom kvartáli opäť zlepšili. Skupina v piatok oznámila, že v medziročnom porovnaní stúpli o 7,5 percenta na vyše dva milióny vozidiel.

Veľký nárast zaznamenal Volkswagen okrem iného v západnej Európe (26,9 percenta) a v Severnej Amerike (22,1 percenta). Výrazne slabšie zostali predaje v Číne (- 14,5 percenta), ako aj v strednej a východnej Európe (- 5,8 percenta).

Na čínskom automobilovom trhu, celosvetovo najdôležitejšom, čelila skupina od začiatku roka oveľa hlbším prepadom. V januári tam nastal medziročný pokles o viac ako 40 percent. Čiastočne to spôsobil väčší počet voľných dní okolo Nového roka, ale aj dozvuky pandémie.

V rámci celej skupiny vzrástli predaje elektrických áut o 42 percent na 141-tisíc kusov. Prispel k tomu aj slabší porovnávací základ, keďže prvý kvartál uplynulého roka silno poznamenali narušenia v dodávateľských reťazcoch. V Európe bol rast v segmente elektromobilov ešte silnejší, a to o 68 percent na 98 300 vozidiel.

V absolútnom vyjadrení zostáva podiel áut s elektrickými motormi na celkových predajoch skupiny VW naďalej pomerne nízky, celosvetovo dosiahol 6,9 percenta.

Ďalšie dôležité správy

KK31 Berlín - Na snímke logo automobilky Volkswagen na vozidle ID. Buzz ped výročnou tlačovou konferenciou 14. marca 2023 v Berlíne. Nemecká automobilka Volkswagen plánuje v najbližších piatich rokoch investovať 180 miliárd eur do regiónov a sektorov s najvyšším ziskovým potenciálom. Viac než dve tretiny z plánovanej sumy by malo smerovať do elektrifikácie a digitalizácie. FOTO TASR/AP
A VW logo on an I.D. Buzz is polished before Volkswagen AG's annual press conference in Berlin, Germany, Tuesda
Neprehliadnite

Volkswagen stratil pozíciu najpredávanejšej automobilky v Číne