Predaje nemeckého výrobcu luxusných automobilov BMW v prvom polroku tohto roka stagnovali. Skupina v stredu oznámila, že zákazníkom na celom svete dodala 1,2 milióna vozidiel, čo bolo o 0,1 percenta menej ako v rovnakom období minulého roka.
Vlajkovej značke BMW sa darilo o niečo lepšie a jej predaj vzrástol o 2,3 percenta na 1,1 milióna áut. V prípade dcérskych spoločností klesli predaje značky Mini o 18,7 percenta na 114-tisíc kusov a značky Rolls-Royce o 11,4 percenta na 2 819 vozidiel. V segmente čisto elektrických áut sa predaj v rámci celej skupiny zvýšil takmer o štvrtinu na viac ako 190-tisíc kusov. Značka BMW dokonca zaznamenala nárast približne o tretinu.
Vývoj na jednotlivých trhoch bol viac-menej rovnomerný. Predaj v Nemecku a Ázii, vrátane Číny, mierne klesol, zatiaľ čo v Európe a USA mierne vzrástol.
„V prvých šiestich mesiacoch roka sa nám podarilo dosiahnuť dvojciferný rast v prípade plne elektrických vozidiel a modelov z vyššieho prémiového segmentu,“ uviedol Jochen Goller, člen predstavenstva zodpovedný za predaj.