Online predajcovi módy Zalando vlani klesli tržby o takmer dve percentá na 10,1 miliardy eur.
Tento rok sa najväčší internetový predajca textilu v Európe chce sústrediť na mladých zákazníkov a prinútiť viac firiem, aby ponúkali tovar v jeho predajnej sieti, od čoho si sľubuje oživenie.
V minulom roku sa spoločnosť Zalando potýkala s tým, že zákazníci v dôsledku inflácie viac šetrili. Vďaka úsporám nákladov v oblastiach, ako je logistika, však prevádzkový zisk očistený o jednorazové položky stúpol z takmer 185 miliónov eur na približne 350 miliónov eur.
Firma tak výrazne prekonala priemerný odhad analytikov, ktorí takúto hodnotu očakávali až v budúcom roku. Čistý zisk skupiny vzrástol na 83 miliónov eur zo 16,8 milióna eur v roku 2008.
V strednodobom horizonte vidí internetový predajca nové príležitosti na rast. Očakáva, že hrubý objem tovaru a tržby porastú do roku 2028 v priemere o päť až desať percent ročne.
Firma zvažuje expanziu aj do ďalších kategórií okrem módy, ako je domácnosť a zvieratá. „Ak sa s nami nebudete snažiť poslať potraviny alebo ďalší nábytok do spálne, potom môžeme byť vaším partnerom,“ povedal prevádzkový riaditeľ David Schröder.