Online predajcovi módy Zalando vlani klesli tržby o takmer dve percentá na 10,1 miliardy eur.

Tento rok sa najväčší internetový predajca textilu v Európe chce sústrediť na mladých zákazníkov a prinútiť viac firiem, aby ponúkali tovar v jeho predajnej sieti, od čoho si sľubuje oživenie.

V minulom roku sa spoločnosť Zalando potýkala s tým, že zákazníci v dôsledku inflácie viac šetrili. Vďaka úsporám nákladov v oblastiach, ako je logistika, však prevádzkový zisk očistený o jednorazové položky stúpol z takmer 185 miliónov eur na približne 350 miliónov eur.

Firma tak výrazne prekonala priemerný odhad analytikov, ktorí takúto hodnotu očakávali až v budúcom roku. Čistý zisk skupiny vzrástol na 83 miliónov eur zo 16,8 milióna eur v roku 2008.

V strednodobom horizonte vidí internetový predajca nové príležitosti na rast. Očakáva, že hrubý objem tovaru a tržby porastú do roku 2028 v priemere o päť až desať percent ročne.

Firma zvažuje expanziu aj do ďalších kategórií okrem módy, ako je domácnosť a zvieratá. „Ak sa s nami nebudete snažiť poslať potraviny alebo ďalší nábytok do spálne, potom môžeme byť vaším partnerom,“ povedal prevádzkový riaditeľ David Schröder.

Ďalšie dôležité správy

Ilustračný obrázok
Neprehliadnite

Na Slovensko vstúpi turecké online trhovisko s módou. Miliardy do neho pumpuje čínsky gigant