Nemecká automobilka BMW v piatok oznámila nárast tržieb v treťom štvrťroku 2023, keďže ju podporili predaje drahších aj plne elektrických áut.
Tržby skupiny za tri mesiace do konca septembra 2023 vzrástli o 3,4 percenta na 38,5 miliardy eur. Zisk skupiny pred zdanením v treťom štvrťroku 2023 bol na rovnakej úrovni ako vlani, a to 4,06 miliardy eur. Marža EBT v sledovanom období dosiahla 10,6 percenta. Čistý zisk skupiny však klesol v treťom štvrťroku o 7,7 percenta na 2,93 miliardy eur z 3,175 miliardy eur rok predtým.
Automobilka v auguste informovala, že jej problémy s dodávateľským reťazcom sa zmiernili, čo jej uľahčilo uspokojovanie dopytu po vozidlách. Predaj v tomto roku zatiaľ vzrástol o 5,1 percenta. Predaj plne elektrických vozidiel sa v treťom štvrťroku podieľal 15,1 percentami na celkovom predaji, čím prekonal koncoročný cieľ BMW vo výške 15 percent.
Predaj BMW Group rástol v Amerike aj Európe, zatiaľ čo v Ázii bol na rovnakej úrovni ako v minulom roku. Celkový predaj sa v sledovanom období zvýšil o 5,8 percenta na približne 622-tisíc vozidiel. V Európe sa predalo v treťom štvrťroku 221 735 áut, o 12,9 percenta viac ako vlani, pričom v Nemecku odbyt stúpol o 12,4 percenta na 68 569 vozidiel. V USA predaj vzrástol o 7,7 percenta na 92 218 vozidiel, ale v Číne klesol o 1,8 percenta na 214 565 kusov.