Nemecká automobilka Volkswagen predala v máji zhruba o tretinu áut menej, čo najvýraznejšie ovplyvnil vývoj v západnej Európe a Južnej Amerike. Svetlým bodom bol čínsky trh, na ktorom sa predaj vozidiel Volkswagenu zvýšil.
Nemecký automobilový koncern v piatok (12. 6.) informoval, že vo svete predal 609 400 áut. V porovnaní s májom minulého roka to znamená pokles o takmer 34 percent.
Obrí nemecký balík fiškálnych opatrení je pre Slovensko „šťastím v nešťastí“
Spoločnosť zaznamenala pokles predaja vo všetkých regiónoch, až na Čínu. Na najväčšom automobilovom trhu sveta, ktorý sa z choroby COVID-19 postupne zotavuje, zvýšila automobilka predaj áut o 5,7 percenta na 330 300 vozidiel. Údaje zahrnujú aj predaje v Hongkongu.
Spoločnosti sa však nedarilo na trhoch západnej Európy a ešte menej v Južnej Amerike, ktorá je momentálne epicentrom pandémie choroby COVID-19. Na trhoch západnej Európy klesol predaj Volkswagenu o 57 percent na 147 400 áut.
V Severnej Amerike predala firma 52 800 vozidiel, čo predstavuje pokles o 39 percent a najhoršie sa vyvíjala situácia v Južnej Amerike. Na tomto trhu predala v máji iba 17-tisíc vozidiel, čo medziročne znamená pokles o 69 percent.
Od začiatku roka predal Volkswagen vo svete 3 089 000 áut. V porovnaní s prvými piatimi mesiacmi roka 2019 to predstavuje pokles o 30 percent.
Z jednotlivých značiek spoločnosti najhoršie výsledky zaznamenala značka Seat. Predaj áut tejto značky klesol v máji medziročne o 65 percent na 19 100 vozidiel.