Vyšší počet pracovných dní zvýšil predaj áut na nemeckom trhu v apríli takmer o pätinu. Dopyt po elektrických vozidlách sa však opäť znížil po tom, ako vláda ukončila poskytovanie dotácií na nákup elektromobilov.
V apríli sa v Nemecku predalo 243 102 nových áut. Oproti rovnakému mesiacu minulého roka to predstavuje rast takmer o 20 percent. Pod výrazný rast sa do veľkej miery podpísal fakt, že tohtoročný apríl mal o tri pracovné dni viac. Ak sa výsledky upravia o kalendárne vplyvy, medziročný rast predaja dosiahol iba tri percentá.
Zvýšil sa predaj áut na benzínový aj naftový pohon a rast zaznamenali aj plug-in hybridy. Dopyt po batériových elektrických vozidlách opäť klesol. Minulý mesiac sa v Nemecku predalo tesne pod 30-tisíc týchto vozidiel, čo medziročne predstavuje pokles o 0,2 percenta.
Na dopyt po elektromobiloch stále vplýva minuloročné ukončenie poskytovania vládnych dotácií na nákup týchto vozidiel. Napriek príchodu nových modelov na trh a zľavám, ktoré výrobcovia ponúkajú, sa podiel BEV na celkovom automobilovom trhu Nemecka znížil v apríli na 12,2 percenta. V apríli minulého roka dosahoval 15 percent.
Analytici neočakávajú, že by sa situácia na trhu s elektromobilmi mala v najbližšom období zlepšiť. "Tento rok sa toho na trhu s elektrickými autami veľa nezmení," povedal Gill s tým, že mnohí potenciálni kupci vyčkávajú, prípadne radšej opäť volia autá so spaľovacím motorom.
Vláda aj napriek súčasnému poklesu záujmu o elektromobily naďalej predpokladá, že na nemeckých cestách bude v roku 2030 minimálne 15 miliónov čisto elektrických áut. Podľa analytikov je však splnenie tohto cieľa čoraz nereálnejšie.