Juhokórejské automobilky Hyundai a Kia zaznamenali za minulý rok kombinovaný predaj 7,3 milióna áut, čím zaostali za cieľom, ktorý si stanovili na začiatku roka. V porovnaní s rokom 2022 však objem predaja zvýšili a na tento rok si stanovili ďalší rast, avšak miernejší než na rok 2023.
Za rok 2023 predali automobilky spoločne 7,3 milióna áut, zatiaľ čo v predchádzajúcom roku predaj dosiahol 6,85 milióna vozidiel. Kia vlani vykázala rekordný predaj, ktorý predstavoval 3,09 milióna áut. Predchádzajúci rekordný rok zaznamenala menšia z automobiliek v roku 2014, keď objem jej predaja dosiahol 3,04 milióna vozidiel.
Z pohľadu kombinovaného predaja však automobilky vlani zaostali za svojím cieľom zvýšiť predaj zhruba o desatinu na 7,52 milióna áut. Ako dôvod uviedli náročné ekonomické podmienky vrátane zvyšovania úrokových sadzieb a inflácie, ktoré zhoršili možnosti potenciálnych kupcov.
K pôvodne stanovenému cieľu na minulý rok sa chcú firmy priblížiť v tomto roku. Plánujú predať 7,44 milióna vozidiel, čo v porovnaní s rokom 2023 predstavuje rast približne o dve percentá.
Analytici uviedli, že tohtoročný predajný cieľ je možné splniť, všetko však bude závisieť od ďalšieho vývoja podmienok na trhu vrátane úrokových sadzieb. Hyundai plánuje zvýšiť predaj áut tento rok o 0,6 percenta na 4,24 milióna. Kia je optimistickejšia a objem predaja chce zvýšiť na 3,2 milióna vozidiel, čo znamená rast o 3,6 percenta.