Počet registrácií nových áut v Európskej únii sa vo februári znížil o 3,4 percenta na 853 670 vozidiel. Dôvodom bol najmä nižší predaj vozidiel s benzínovým a naftovým motorom. Z veľkých trhov najväčší pokles zaznamenali Nemecko a Taliansko, vyplýva z údajov Európskeho združenia výrobcov automobilov.
Predaj vozidiel na benzín sa prepadol o 22,4 percenta. Odbyt naftových vozidiel sa znížil o 28,8 percenta. Z jednotlivých automobiliek najviac vozidiel, 232 169, predala skupina Volkswagen. Jej predaj vo februári stúpol o 4,9 percenta a podiel na trhu sa zvýšil na 27,2 percenta.
Súčasťou skupiny je aj Škoda Auto, ktorej predaj v EÚ klesol o 7,1 percenta a podiel na trhu sa znížil na 5,8 percenta. Predaj Stellantisu sa znížil o 16,4 percenta a Renaultu naopak stúpol o 11,3 percenta.
V Nemecku predaj vo februári medziročne klesol o 6,4 percenta a v Taliansku o 6,2 percenta. Vo Francúzsku sa predaj znížil o 0,7 percenta a v Španielsku naopak stúpol o 11 percent. V Česku počet registrácií vo februári klesol o tri percentá.
Predaj elektromobilov sa vo februári zvýšil o 23,7 percenta. Predaj hybridných elektrických vozidiel (HEV) stúpol o 19 percent, no predaj plug-in hybridných vozidiel sa znížil o 1,4 percenta. Všetky elektrifikované vozidlá mali vo februári podiel na celkovom počte registrácií 58,4 percenta, vlani to bolo 48,2 percenta.
Predaj výrobcu elektromobilov Tesla sa však vo februári prepadol o 47,1 percenta a podiel na trhu klesol na 1,4 percenta z vlaňajších 2,5 percenta. Automobilka čelí v Európe viacerým problémom. Má menší a starnúci modelový rad, zatiaľ čo tradiční automobiloví rivali aj noví čínski účastníci trhu stále uvádzajú nové, často lacnejšie elektrické modely.
Ďalšie dôležité správy
