Od druhej tragédie v Etiópii sa v médiách objavilo niekoľko zásadných informácií, ktoré vykresľujú, ako k pádom dvoch lietadiel značky, ktorá bola považovaná za technologickú špičku, došlo. Ide najmä o viacero výpovedí bývalých zamestnancov, ktoré vrhajú na vedenie Beoingu veľmi zlé svetlo. Pre Bloomberg Businessweek prehovorilo niekoľko technických inžinierov, podľa ktorých firma škrtala náklady s cieľom zvyšovať efektivitu, pričom nedbali na bezpečnosť.
Medzi nimi je aj Rick Ludtke, ktorý pre Boeing pracoval od roku 1996 a získal dva patenty na systémy varovania letovej posádky. R. Ludtkeho vyšetrovatelia vypočúvali hodiny a pýtali sa ho aj na nový softvérový systém spojený s haváriami. Ten sa nazýva MCAS - Maneuvering Characteristics Augmentation System a zrejme je najväčším dôvodom, prečo k pádom došlo.
V skratke má MCAS za úlohu zabrániť rýchlemu
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?