Francúzsky reťazec supermarketov Carrefour prestane predávať produkty americkej spoločnosti PepsiCo, napríklad nápoje Pepsi a 7up alebo čipsy Lay 's, pretože ich považuje za príliš drahé.

Reťazec oznámil, že prestane svoje zásoby produktov firmy PepsiCo dopĺňať. Dodal, že vo svojich francúzskych pobočkách umiestni oznámenie, že produkty prestáva predávať kvôli „neprijateľnému zvyšovaniu cien“.

Rozhodnutie Carrefouru je podľa agentúry Reuters a denníka Financial Times najnovšou kapitolou v terajších sporoch medzi maloobchodníkmi a veľkými výrobcami potravín ohľadom vysokých cien.

„Rozhovory so spoločnosťou PepsiCo boli, slušne povedané, zložité. Chceme tento rok ceny v súlade s globálnymi trendmi znižovať, ale PepsiCo namiesto toho požaduje zvyšovanie cien,“ povedal denníku Financial Times zdroj z reťazca Carrefour.

V niektorých parížskych supermarketoch Carrefouru sa už oznámenie o zastavení predaja produktov firmy PepsiCo objavilo a zákazníci väčšinou na opatrenia reagovali priaznivo, napísala agentúra Reuters.

Spoločnosť PepsiCo sa zatiaľ k rozhodnutiu Carrefouru nevyjadrila. V októbri americká firma uviedla, že tento rok plánuje „mierne“ zvyšovanie cien, pretože dopyt po jej produktoch zostáva napriek zdražovaniu silný.

Ďalšie dôležité správy

Fľaše diétnej Pepsi Wild Cherry v Pittsburghu.
Neprehliadnite

PepsiCo tretíkrát zlepšil výhľad pre odolný dopyt po jeho nápojoch aj rastu cien na trhoch