Takmer 37 percent učiteľov sa obáva, že by nedokázali rozlíšiť, či bola úloha vypracovaná umelou inteligenciou alebo žiakom. Údaje vyplývajú z prieskumu Fakulty masmediálnej komunikácie Univerzity Cyrila a Metoda (FKM UCM) v Trnave na vzorke 474 žiakov a 87 učiteľov stredných škôl. Informoval o tom Peter Krajčovič z FMK UCM.
Prieskum sa realizoval v období od 21. marca do 17. apríla. Z výsledkov ďalej vyplynulo, že 33 percent žiakov vníma umelú inteligenciu rovnako z hľadiska prínosov a rizík, 25 percent vníma viac prínosov ako rizík a takmer 28 percent nemá na porovnanie prínosov a rizík umelej inteligencie názor.
„Najčastejším spôsobom využitia je pritom pomoc pri hľadaní informácií o rôznych témach, ktoré žiakov zaujímajú, pomoc s prekladom textu do cudzieho jazyka a písaním školských úloh,“ uviedol Krajčovič.
O umelej inteligencii, jej využití, prínosoch a rizikách nehovorilo so svojimi učiteľmi 50 percent žiakov a 41 percent uviedlo, že tému umelej inteligencie s učiteľmi spomenuli na vyučovacej hodine.