Za 20 rokov pôsobenia Národnej diaľničnej spoločnosti pribudla do diaľničnej infraštruktúry desiatka tunelov. Rozostavané sú ďalšie tri, medzi nimi aj najdlhší slovenský diaľničný tunel Višňové, informovala Národná diaľničná spoločnosť (NDS).
V čase založenia v roku 2005 dostala do správy dva diaľničné tunely Branisko a Horelica. „Od vtedy pribudlo do rýchlostnej siete 10 nových objektov, a to najmä v Žilinskom a Prešovskom kraji. Aktuálne sú rozostavané ďalšie tri tunely, dva v Žilinskom kraji a jeden pri Prešove," uviedla NDS.
V roku 2007 bol do prevádzky uvedený bratislavský mestský diaľničný tunel Sitina, ktorý má viac než 1,4 kilometra. Odbremenil mesto od tranzitnej dopravy smerujúcej najmä do Českej republiky a naopak.
V ďalších rokoch pribúdali tunely najmä na východnom Slovensku. Dostaval sa tunel Bôrik a o pár rokov aj Šibenik, oba v Prešovskom kraji. V rokoch 2017 až 2021 pribudli diela Poľana, Svrčinovec, Považský Chlmec, Ovčiarsko a tunel Žilina.
„Diaľničiari v roku 2021 sprejazdnili tunel Prešov a v roku 2023 na východe Slovenska pribudol zatiaľ najmladší tunel Bikoš. V regióne v najbližších rokoch pribudne aj ďalší tunel Okruhliak, ktorý je aktuálne vo výstavbe v rámci úseku R4 Prešov - severný obchvat, II. etapa," informovala NDS.
Medzi rozostavanými tunelmi sú aj Čebrať a Višňové. Diaľničiari pripomenuli, že druhý menovaný bude po dostavbe najdlhším slovenským diaľničným tunelom s dĺžkou takmer 7,5 kilometra.
NDS obstaráva zhotoviteľa úseku D1 Turany - Hubová, kde tiež pribudnú dva diaľničné tunely - Korbeľka a Havran. „Po dokončení úseku bude mať Slovensko priame spojenie medzi Bratislavou a Košicami, pričom počas tejto trasy motoristi prejdú až desiatimi tunelmi," dodala NDS.
Ďalšie dôležité správy
