Poslanci bratislavského Starého Mesta na zastupiteľstve v utorok schválili šesť nových zón v rámci parkovacieho systému PAAS. Ako uviedla hovorkyňa mestskej časti Martina Karmanová, spolu s už zaregulovanou zónou Hlavná stanica - Blumentál ich bude spolu sedem. Cieľom prípravy zásobníka zón je dôkladná príprava na ich postupné zavádzanie. Staré Mesto by malo o niekoľko rokov celé podliehať pravidlám celomestskej parkovacej politiky PAAS.
Prieskumy a analýzy parkovania
„Naša mestská časť je veľmi špecifická. Ľudia v Starom Mesto bývajú, pracujú, navštevujú kultúrne podujatia, vyhľadávajú obľúbené parky alebo sa len tak prechádzajú po nábreží. Regulácia parkovania je aj z tohto pohľadu rôznorodosti veľmi potrebná ako pre návštevníkov našej mestskej časti, tak aj pre Staromešťanov,“ povedal starosta mestskej časti Matej Vagač. Rozdelenie zón vychádza zo skúsenosti z prevádzky v už zavedenej zóne Hlavná stanica - Blumentál, ale aj na základe spracovaných prieskumov a analýz parkovania.
„Návrh bol spracovaný dopravným oddelením Starého Mesta v súčinnosti s odbornými oddeleniami magistrátu hlavného mesta a prerokovaný v Komisii pre dopravu miestneho zastupiteľstva mestskej časti," priblížila hovorkyňa. Parkovacie zóny budú rozdelené nasledovne: Zóna č. 0 Centrum - Panenská, Zóna č. 1 Hlavná stanica - Blumentál - už fungujúca zóna, Zóna č. 2 Hrad – Sokolovňa, Zóna č. 3 Horský park – Kalvária, Zóna č. 4 Bôrik – Patrónka, Zóna č. 5 Lanfranconi – Podhradie, Zóna č. 6 Nové SND – Chalupkova.
Dostatok parkovacích miest pre rezidentov
„Jedným z hlavných cieľov regulácie parkovania je zlepšiť dostupnosť parkovania pre rezidentov v mieste ich bydliska," poznamenal vicestarosta pre rozvoj a modernizáciu Petr Skalník s tým, že väčšinu automobilovej dopravy v Bratislave tvoria práve obyvatelia Bratislavy.
„Naše mesto a jednotlivé mestské časti sa preto musia deliť do viacerých rezidentských zón. Pre obyvateľa zóny je totiž dopad, že ťažšie zaparkuje pri svojom bydlisku, úplne rovnaký, či už mu parkovacie miesto zaberá návštevník z inej časti Starého Mesta alebo zo Senca, ktorý tam dochádza za prácou alebo službami,” dodáva.
Parkovacia politika je podľa vedenia Starého Mesta kľúčovým nástrojom na reguláciu dopravy, zvýšenie kvality života a udržateľný rozvoj. „Problém statickej a dynamickej dopravy sa týka aj vozidiel Staromešťanov, Bratislavčanov aj ľudí z regiónu," uviedla hovorkyňa.
Zóny budú uvedené do prevádzky jednotlivo a postupne v najbližších rokoch. O najbližšie zaregulovanej PAAS zóne bude rokovať mestská časť s hlavným mestom a obyvatelia budú v predstihu informovaní.