Stále viac malých obchodov v Poľsku ukončuje svoju činnosť a situácia sa pravdepodobne bude len zhoršovať.
Zo štúdie analytickej spoločnosti Dun & Bradstreet Poland, ktorú citoval v utorok denník Rzeczpospolita, vyplýva, že v prvých šiestich mesiacoch roku 2024 bolo zatvorených 1 600 obchodov a ďalších 5 200 dočasne pozastavilo svoju činnosť.
„Nezávislé obchody, ktoré nie sú súčasťou reťazcov, zanikajú,“ uviedol Maciej Ptaszynski, prezident Poľskej obchodnej komory. „Pôsobenie v rámci skupiny, prinajmenšom so základňou, ktorú poskytuje distribútor, je jednoduchšie, pričom konkurencia na trhu je v dôsledku praktík veľkých reťazcov stále tvrdá,“ dodal. Za ďalší dôvod poklesu označil Ptaszynski problém s nástupníctvom. „Mladšia generácia, ktorá videla, ako ich rodičia bojujú o udržanie rodinného podniku, je čoraz menej ochotná v tom pokračovať,“ vysvetlil.
Denník Rzeczpospolita tiež poukázal na vplyv inflácie, ktorá zasiahla nezávislých maloobchodníkov, ako aj hypermarkety. Napríklad sieť Carrefour v marci v Poľsku prevádzkovala 813 predajní, čo je o 28 menej ako na konci roka 2023.