Počet pracovných miest v nemeckom automobilovom priemysle sa podľa údajov nemeckej agentúry práce od roku 2013 znížil o deväť percent. Tento pokles by sa mohol zintenzívniť prechodom na elektromobily, pretože výroba elektromotorov je oveľa menej zložitá ako výroba spaľovacích motorov. Uviedol to riaditeľ centra pre organizáciu priemyslu a nové technológie z inštitútu Ifo Oliver Falck.
Časť týchto strát pracovných miest kompenzuje výroba batérií, softvérové služby a digitálne obchodné modely. Tak to podľa neho bude aj v budúcnosti.
V roku 2019 sa na výrobe spaľovacích technológií v Nemecku podieľalo 447-tisíc zamestnancov. Tých sa priamo dotýka prechod od spaľovacích motorov k elektromotorom.
„Automobilky zatiaľ stále vyrábajú súbežne vozidlá s oboma typmi motorov. V nasledujúcich rokoch postupné rušenie týchto paralelných štruktúr výroby ešte viac urýchli znižovanie počtu pracovných miest vo výrobe," predpovedá O. Falck.
Falck ale takisto upozornil, že počet zamestnancov v informačných technológiách sa od roku 2013 zvýšil takmer o 49 percent.
Budúce konkurenčné postavenie nemeckého automobilového priemyslu, a tým aj objem výroby, podľa Falcka určí vývoj v Číne a v Spojených štátoch. Americká automobilka Tesla je v súčasnosti najväčším výrobcom elektromobilov na svete. Nemecké automobilky pritom vyrábajú oveľa viac áut v Číne ako v Nemecku. Čínski výrobcovia však nadobúdajú na význame, pretože sa na čínsky trh vo väčšom počte tlačí miestna konkurencia, upozornil Falck. Čínske spoločnosti BYD a SAIC patria medzi desať najväčších výrobcov elektromobilov na svete.