Počet volaní na číslo tiesňového volania vlani medziročne vzrástol o viac ako 90-tisíc prípadov. Najviac hovorov prichádzalo v sobotu, najmenej v stredu. Informoval o tom. tlačový odbor Kancelárie ministra vnútra v súvislosti s nedeľňajším dátumom, ktorý sa spája s Európskym dňom čísla tiesňového volania 112.
„V roku 2023 sme na 112-ke zaznamenali spolu 994.182 volaní. V porovnaní s rokom 2022 sa obyvatelia Slovenska obracali na linku častejšie, počet volaní narástol o viac ako 90-tisíc prípadov,“ uviedli z rezortu. Tento rok sa bude podľa nich 1. júla sláviť 20 rokov od zavedenia čísla 112 na Slovensku.
Verejnosť upozornili, že ho je potrebné správne používať, aby sa pomoc dostala k ľuďom, ktorí ju naozaj potrebujú. „Na Slovensku boli vlani bez reálnej udalosti takmer dve pätiny volaní (388 947),“ priblížili s tým, že najväčší počet neoprávnených volaní na číslo 112 bol v Prešovskom kraji, najmenší v Žilinskom.
Linka 112 je jediná v Slovenskej republike, na ktorú je možné dovolať sa aj bez SIM karty. Číslo je okrem volania možné kontaktovať aj prostredníctvom SMS a cez systém eCall vo vozidlách.