Holandský pivovarnícky koncern Heineken v stredu oznámil, že jeho tržby v treťom štvrťroku klesli. Ale organické tržby po vylúčení kurzových vplyvov, akvizícií a odpredajov vzrástli o niečo viac, ako sa čakalo, pričom ich podporili vyššie ceny a dopyt po nealkoholickom pive.
Druhá najväčšia pivovarnícka skupina na svete v stredu oznámila, že jej tržby v treťom štvrťroku 2024 klesli o päť percent na 9,07 miliardy eur z 9,6 miliardy eur v rovnakom období minulého roka. Ale organické tržby sa zvýšili medziročne o 3,3 percenta, zatiaľ čo analytici odhadovali, že stúpnu o 3,2 percenta.
Spoločnosť Heineken uviedla, že jej rovnomenná značka, ktorej ceny sú vyššie ako ostatné v jej portfóliu, prispela k zvýšeniu celkového objemu predaja, a to s globálnym nárastom o 8,7 percenta. V Afrike, na Blízkom východe, v Ázii a Tichomorí boli tieto nárasty dvojciferné. Predaj nealkoholického piva a cideru sa zvýšil tiež, o 11 percent. Celkový objem predaja ale stúpol len o 0,7 percenta, pričom v dvoch z troch hlavných regiónov spoločnosti Heineken klesol.