Upozornenie: Návrh o ochranu pred veriteľmi spoločnosti Avon Products sa nijakým spôsobom nedotýka spoločností Avon so sídlom v iných krajinách, vrátane slovenskej spoločnosti AVON Cosmetics, spol. s r.o., ktorej činnosť bude pokračovať ako doteraz, uvádza spoločnosť vo svojom stanovisku rozšírenom nižšie.

Globálny kozmetický gigant Avon v časoch najväčšej slávy predával štyri rúže za sekundu. Napriek tomu, že sa spoločnosť rozšírila po celom svete, predaj rúžov s potenciálne škodlivými účinkami v minulosti prispel k jeho úpadku.

Stovky zákazníkov v žalobách tvrdia, že talk v rúžoch a inej kozmetike spoločnosti Avon Products, Inc obsahoval azbest, ktorý im spôsobil rakovinu. Avon Products tieto obvinenia popiera s tým, že používa iba bezpečný kozmetický talk bez problematického karcinogénu. Napriek tomu spoločnosť tento týždeň vyhlásila bankrot.

Avon bol kedysi jednou z troch najlepších kozmetických značiek v Spojených štátoch. Dnes má problém udržať si podiel na trhu, na ktorý vstupuje čoraz viac menších kozmetických spoločností. Podomový predaj, na ktorom Avon vybudoval svoje impérium, stratil v ére smartfónov a online nákupov svoje čaro. Zakladateľ firmy David H. McConnell si v začiatkoch len sotva mohol predstaviť, že budúcnosť kozmetického sveta budú formovať tutoriály na TikToku a influenceri, ktorí predávajú vlastné línie produktov.

Avon bol pôvodne určený pre ženy, ktoré doma čakali na návrat manželov z práce. Podomové predavačky kozmetiky unudeným klientkam ponúkali nielen svoje vedomosti a spoločnosť, ale aj malý darček k nákupu. Podľa expertov ich možno považovať za prvé influencerky. Prístup Avonu bol na 19. storočie veľmi moderný, a tak sa nemožno čudovať, že popularita značky v tomto období raketovo stúpala.

Dnes sa staršie firmy vrátane Avonu márne snažia držať krok s inováciami a trendmi, ktoré určujú novšie značky. Z hľadiska udržania priazne zákazníkov sú podľa analytičky Shiyan Zeringovej v značnej nevýhode. Okrem toho sa Avonu už dlho nepodarilo vytvoriť produkt, ktorý by bol taký výnimočný, že by o ňom hovoril celý internet. Ani jeho aktivita na sociálnych sieťach nie je práve najlepšia. „Značka sa o oživenie pokúsila rôznymi spôsobmi, no vždy pôsobila staromódne,“ dodala kozmetická poradkyňa a novinárka Anita Bhagwandasová.

Vizážistka Ruby Hammerová si myslí, že by firme pomohlo, keby sa aspoň trochu inšpirovala mladými značkami. Na obaly vzoriek by mohla napríklad pridať QR kód, ktorý záujemcov presmeruje na video o produkte. Zlým nápadom by nebolo vymeniť organizáciu podujatí za vysielanie živých prenosov na sociálnych sieťach.

Stanovisko spoločnosti AVON Cosmetics, spol. s r.o

Akýkoľvek produkt, ktorý nesie meno Avon, prešiel prísnou a dôkladnou kontrolou bezpečnosti a možno ho s dôverou používať. Naše produkty obsahujú iba mastenec určený pre kozmetické výrobky, ktorý má najvyšší stupeň kvality a čistoty. Americké žaloby ohľadom mastenca v produktoch Avon sa týkajú produktov predávaných na tomto trhu pred rokom 2016 a veríme, že tvrdenia o ich nebezpečnosti sú úplne neopodstatnené a bránime sa na súde.