Americkému výrobcovi nealkoholických nápojov PepsiCo vzrástol v treťom kvartáli čistý zisk o 14,4 percenta na takmer 3,1 miliardy dolárov.
Spoločnosť súčasne vo vyhlásení zvýšila svoj výhľad na tento rok, tretíkrát v tomto roku, vďaka rastu cien na hlavných trhoch a odolnému dopytu po jej nápojoch a občerstvení.
Zisk na akciu predstavoval 2,25 dolára a prekonal prognózu analytikov opýtaných agentúrou LSEG, ktorí čakali v priemere zisk 2,15 dolára. Čisté tržby sa zvýšili o 6,7 percenta na 23,45 miliardy dolárov, analytici predpovedali tržby 23,39 miliardy dolárov. Firma zdražela v treťom štvrťroku v priemere o 11 percent. PepsiCo zvyšovala tento rok ceny už v prvom štvrťroku, a to v priemere o 16 percent. Objem predaja na porovnateľnom základe klesol o 2,5 percenta.
PepsiCo má takmer duopolné postavenie na trhu sýtených nápojov, a to spolu s firmou Coca-Cola. Vďaka tomu podnik v posledných štvrťrokoch mohol zvýšiť ceny bez väčšieho odlivu spotrebiteľov. Zdraženie by malo kompenzovať zvýšené náklady.
Tržby severoamerickej nápojovej divízie, ktorá je najväčšou divíziou firmy, na porovnateľnej báze stúpli o šesť percent, objem predaja však o šesť percent klesol. PepsiCo tiež ťaží zo širokej ponuky v oblasti občerstvenia, kam spadajú značky ako Doritos alebo Cheetos. Porovnateľné tržby severoamerickej divízie Frito-Lay vzrástli o sedem percent, objem predaja mierne klesol.
PepsiCo zvýšila odhad očisteného zisku na akciu za celý tento rok na 7,54 dolára z predchádzajúcich 7,47 dolára. Keď vo februári prvýkrát firma poskytla svoju prognózu na tento rok, očakávala očistený zisk na akciu 7,2 dolára. Porovnateľné tržby sa majú zvýšiť o desať percent.