Britskej spoločnosti OnlyFans, ktorá ponúka predplatenú platformu na streamovanie rôznych aktivít vrátane sexuálneho obsahu, sa darí navyšovať počet predplatiteľov aj tvorcov obsahu. Firma uvádza, že na platforme pôsobia aj športové hviezdy a známe osobnosti zo sveta šoubiznisu.
OnlyFans, ktorá si z platieb za predplatné ponecháva 20-percentný podiel, sa stáva čoraz populárnejšou pre tvorcov online obsahu. Tí môžu svojim sledovateľom ponúkať rôzny videoobsah alebo fotky, a získavať za to pravidelné mesačné platby.
Firma oznámila, že v roku 2023 vyplatila tvorcom obsahu 6,6 miliardy dolárov, čo je nárast o približne jednu miliardu oproti predchádzajúcemu roku. Počet účtov tvorcov vzrástol na 4,1 milióna z troch miliónov v roku 2022. Celkový počet fanúšikov, ktorí si platia mesačné predplatné za prístup k obsahu konkrétnych tvorcov, stúpol na 305 miliónov, čo predstavuje približne 30-percentný nárast.
Väčšina obsahu na platforme je erotického charakteru, hoci OnlyFans tvrdí, že ponúka aj širokú škálu iného obsahu – od športu a hudby až po jogu a wellness. Tvorcovia majú tiež možnosť prijímať jednorazové platby od fanúšikov, ktoré sú výsledkom súkromných konverzácií cez četové správy. Za takéto platby streamer väčšinou odomkne používateľovi ešte pikantnejšie scény, prípadne vytvorí kontent na požiadanie.
Spoločnosť Fenix International so sídlom v Spojenom kráľovstve, ktorá vlastní OnlyFans, v účtovnej závierke uviedla, že jej príjmy medziročne vzrástli o 20 percent na viac ako 1,3 miliardy dolárov. Zisk pred zdanením sa zvýšil z 525 na 657 miliónov dolárov. Formou dividend vyplatila firma svojmu majiteľovi, ukrajinsko-americkému podnikateľovi Leonidovi Radvinskému, od začiatku minulého roka viac ako 630 miliónov dolárov.
Keily Blair, výkonný riaditeľ spoločnosti OnlyFans, uviedol, že firma zaznamenala v roku 2023 veľmi úspešný rok. „Upevnili sme si pozíciu popredného hráča v oblasti digitálnej zábavy a sme úspešnou technologickou spoločnosťou so sídlom v Spojenom kráľovstve,“ uviedol Blair.
V rozhovore pre Financial Times dodal: „Tvorcovia obsahu majú dnes slobodu vytvárať to, čo chcú. Máme mnoho ľudí, ktorí neprodukujú žiadny obsah pre dospelých, mnoho, ktorí sa špecializujú na obsah pre dospelých, a niekoľko tvorcov, ktorí sú niekde uprostred".