V roku 2016 mal Ryan Hogue dve zamestnania. Pracoval ako webový vývojár a odborný asistent na škole. Pre portál CNBC priznal, že o biznise vtedy nevedel takmer nič. Dnes má desať rôznych zdrojov pasívneho príjmu vrátane kanálu na YouTube či online školy, ktoré mu mesačne generujú 49-tisíc dolárov.  

Počas riadenia svojich e-commerce podnikov sa Hogue naučil veľa o tom, ako vytvoriť ziskovú firmu. Zvedavcom vždy hovorí, že ak chcú vybudovať úspešné zdroje pasívneho príjmu, musia prestať veriť týmto trom mýtom:

1. Ak chcete zarobiť, musíte najprv minúť peniaze

Podľa Hoguea ide o najviac rozšírenú podnikateľskú radu. Ak si chce človek napríklad otvoriť maloobchodnú predajňu, musí počítať s mesačnými výdavkami vo forme nájmu, nákladov na nákup tovaru či miezd pre zamestnancov. Na tomto modeli je založená väčšina tradičných spôsobov podnikania.

Hogue sa preto rozhodol prvý pasívny príjem postaviť na predaji produktov, ktorý funguje na princípe tlači na vyžiadanie. V roku 2017 si za nula dolárov založil firmu na Amazone a odvtedy sa mu podarilo rozšíriť predaj aj na platformy Etsy, Walmart a eBay.

Tlač na vyžiadanie mu umožňuje predávať rôzne predmety vrátane tričiek či šálok s vlastnými návrhmi. Za žiadnu ponúkanú položku neplatí ani cent, kým si ju zákazník neobjedná, vďaka čomu sa mu podarilo eliminovať počiatočné náklady.

2. Pasívny príjem si nevyžaduje čas

Okrem investovania do dividend si budovanie zdrojov pasívneho príjmu bude vždy vyžadovať čas a disciplínu. „K úspechu sa nedá dostať žiadnou skratkou. Na začiatku som na vedľajšom príjme pracoval od skorého rána do neskorého večera,“ podotkol Hogue, ktorý aj po siedmich rokoch musí svojim e-commerce podnikom venovať aspoň trochu času.

3. Potrebujete tím, ktorý pomôže s riadením

Podľa Hoguea je možné uspieť aj bez podporného tímu. Aj po siedmich rokoch si dokáže väčšinu vecí zmanažovať sám, a to čiastočne aj vďaka nedávnemu rozmachu umelej inteligencie. Podnikatelia dnes majú k dispozícií mnohé nástroje, ktoré im pomôžu napríklad s tvorbou dizajnu, vytváraním vhodných SEO popisov a uverejňovaním produktov na online platformách.

Hogue vďaka nim venuje spravovaniu profilu na Amazone len hodinu týždenne, no v minulosti si naň musel vyhradiť aj štyri hodiny denne. Používanie nástrojov AI podľa neho výrazne zjednodušuje vykonávanie tých najnudnejších úkonov, a tak má mladý podnikateľ viac voľného času. „Takto si naozaj môžem žiť život, aký chcem,“ dodal na záver.

Ďalšie dôležité správy

Blíži sa zmena režimu investovania?
Neprehliadnite

Blíži sa zmena režimu investovania? Anketa odborníkov o budúcnosti pasívneho investovania