Primátor Bratislavy Matúš Vallo so svojím tímom robil v uplynulých týždňoch turné po jednotlivých mestských častiach. Vysvetľoval obyvateľom základné veci ohľadom regulácie parkovania v hlavnom meste. Zažil rôzne reakcie.

„Najviac otázok aj pripomienok smerovalo k plateniu parkovného v iných zónach ako vo vlastnej rezidentskej zóne, k podmienke trvalého pobytu na vydanie rezidentskej karty a tiež k opatreniam na zlepšenie a zrýchlenie MHD,“ zhrňuje hovorca Bratislavy Peter Bubla.

V Petržalke ľudí najviac trápilo, že budú musieť platiť za parkovanie v iných mestských častiach, kde pracujú, alebo tam chodia ich deti do škôlok či na krúžky.

Mnohým ľuďom sa nepáči vysoká cena rezidentského parkovného. Tá bola pôvodne stanovená na 49 eur na rok za prvé auto v domácnosti. Mesto už avizovalo, že ustúpi a cena prvej rezidentskej karty bude 39 eur na rok. Za ďalších 10 eur si bude môcť Bratislavčan s trvalým pobytom kúpiť bonus v podobe dvojhodinového parkovania v iných zónach.

Odpor v Starom Meste

Prekvapenie pre primátora však prišlo zo Starého Mesta, kde poslanci mali schváliť návrh zmeny všeobecného záväzného nariadenia (VZN) a návrh dodatku k štatútu mesta. To je potrebné, aby parkovaciu politiku mesto mohlo spustiť. Poslanci zo Starého Mesta to však minulý týždeň odmietli.

Starostka tejto mestskej časti Zuzana Aufrichtová, ktorá sama podporuje parkovaciu politiku, to vysvetľovala pre denník Sme tak, že nechcela dať magistrátu bianko šek na zmenu pomeru prerozdeľovania výnosov z parkovného.

„Poslanci si uvedomili, že keď teraz dáme, „súhlasím“, už nikdy tú zmenu nemusíme pre Staré Mesto vyjednať,“ vysvetlila vyjednávaciu taktiku starostka.

Parkovaciu politiku môžu mestskí poslanci v júni napriek tomu schváliť.

„Prebiehajú rokovania s mestom. Mesto prejavilo záujem sa stretnúť aj s poslancami. Po zapracovaní poslaneckých pripomienok prichádza do úvahy aj opätovné schvaľovanie stanoviska mestskou časťou,“ tvrdí hovorca starostky Starého Mesta Matej Števove.

Ako deliť financie

Problematický bol pre Staromešťanov najmä pomer, akým sa má deliť výťažok z parkovania medzi mesto a mestské časti.

Podľa aktuálneho návrhu sa príjmy z rezidentských kariet majú deliť na polovicu a z hodinového (krátkodobého) parkovania v pomere 85 ku 15 percent v prospech hlavného mesta.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa