Motoristi by sa mali v budúcom roku dočkať dokončenia dvoch meškajúcich stavieb Národnej diaľničnej spoločnosti.
Minister dopravy Jozef Ráž prisľúbil, že v roku 2024 určite otvoria alebo odovzdajú do užívania úsek rýchlostnej cesty R3 Tvrdošín - Nižná a privádzač z Kysuckého Nového Mesta k budúcemu úseku diaľnice D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto.
„V budúcom roku určite rozostaviame ďalšiu etapu R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča. Budeme sa snažiť rozostavať, vyhlásime verejné obstarávanie na ďalšiu etapu R2 Košické Oľšany - Košice, Šaca,“ povedal v krátkom videu ministerstva dopravy Ráž.
Oravská časť R3 v polovičnom profile mala byť pôvodne hotová v lete, neskôr koncom tohto roka a diaľničný privádzač k D3 na Kysuciach do konca roka. Ich ukončenie posunuli z rôznych dôvodov do nasledujúceho roka. S výstavbou oboch úsekov začali stavbári v marci a decembri 2021, v tom čase bol ministrom dopravy Andrej Doležal.
Koncom tohto roka, resp. začiatkom budúceho roka mali byť dokončené aj dve kľúčové stavby na diaľnici D1 - Lietavská Lúčka - Dubná Skala s tunelom Višňové a Hubová - Ivachnová s tunelovom Čebrať. Ich výstavba mešká niekoľko rokov - liptovský úsek s tunelom Čebrať pri Ružomberku mali pôvodne sprevádzkovať už v roku 2017, úsek s tunelom Višňové pri Žiline v roku 2019.
Pre zmenu trasy a predĺženie tunela v prvom prípade, pre výber nového zhotoviteľa a opravy po predošlom v druhom prípade sa stavebné práce výrazne predĺžili a predražili. Oba úseky by podľa posledných predpokladov, ale zatiaľ záväzne nepotvrdených termínov, mali byť hotové počas roka 2025.
S výstavbou oboch úsekov sa začalo ešte v rokoch 2013 a 2014 za vlády Smeru, ministrom dopravy bol vtedy nominant tejto strany Ján Počiatek. Nestihli ich dokončiť počas ďalších dvoch vlád na čele so Smerom, za ministra dopravy Árpáda Érseka.
V roku 2024 mali motoristi využívať aj úsek R2 Kriváň - Mýtna, ktorý je vo výstavbe od marca 2020, no pre oneskorenie prác si na to musia počkať minimálne do polovice roka 2025.