Americká spoločnosť Omnicom Group prevezme za 13,25 miliardy dolárov konkurenta Interpublic Group. Spojením vznikne najväčšia reklamná agentúra na svete. Tradiční hráči sa snažia lepšie konkurovať veľkým technologickým firmám.
Očakáva sa, že oznámená transakcia prinúti regulačné orgány, aby sa začali zaoberať okolnosťami a vplyvmi obchodu na trh. Skupina Omnicom je teraz treťou najväčšou reklamnou spoločnosťou na svete, zatiaľ čo konkurentovi Interpublic patrí štvrtá priečka. Obe sídlia v New Yorku. Spojená spoločnosť by podľa údajov z roku 2023 mala tržby vyše 25 miliárd dolárov.
Technologickí giganti ako Google či Amazon v posledných rokoch preťahujú tradičným reklamným agentúram zákazníkov tým, že ponúkajú reklamné nástroje aj trhovisko pre ich nákup a predaj. Tradičným agentúram tiež uškodil prudký rast vo využívaní nástrojov AI, ktoré firmám umožňujú vytvárať reklamy lacnejšie a rýchlejšie. Tradičné spoločnosti to prinútilo snažiť sa vyvinúť podobné interné nástroje, aby si udržali klientov.