Švédsky textilný koncern Hennes & Mauritz (H&M) oznámil, že jeho tržby aj zisk v treťom štvrťroku finančného roka 2022/23 vzrástli. Zisk spoločnosti podporilo zníženie nákladov. V septembri však už tržby klesli, keďže nezvyčajne teplé počasie na mnohých európskych trhoch oddialilo začiatok jesennej nákupnej sezóny.
Prevádzkový zisk druhého najväčšieho maloobchodného predajcu módy na svete po španielskom Inditexe za tri mesiace do konca augusta 2023 vzrástol na 4,74 miliardy švédskych korún (406,73 milióna eur) z 902 miliónov korún v predchádzajúcom roku. Analytici v priemere očakávali zisk 4,72 miliardy švédskych korún. V zisku spred roka boli zahrnuté jednorazové náklady 2,1 miliardy korún na odchod skupiny z Ruska.
Zisk H&M po zdanení sa v sledovanom období zvýšil na 3,32 miliardy korún z minuloročných 531 miliónov korún. Čisté tržby vzrástli o šesť percent na 60,90 miliardy švédskych korún z 57,45 miliardy korún vlani. Tržby v lokálnych menách stagnovali.
Pri pohľade do budúcnosti spoločnosť uviedla, že jej tržby v septembri 2023 sa v lokálnych menách znížia o desať percent. Zastavenie podnikania v Rusku sa podieľa štyrmi percentuálnymi bodmi na tomto poklese. H&M sa dobre rozvíja v Latinskej Amerike a v roku 2025 plánuje otvoriť svoj prvý obchod aj spustiť online predaj v Brazílii. H&M chce začať postupne otvárať väčšinu svojich obchodov na Ukrajine od novembra 2023.