Malí podnikatelia na celom svete čelia obrovskému tlaku. Každý z nich chce rozvíjať svoje podnikanie, no rast si vyžaduje čas a peniaze, ktorých nemajú nazvyš. Dobrou správou je, že riešenie existuje. „Ak začneme lepšie spravovať svoj čas a peniaze, ktoré už máme k dispozícii, zvýšime si šancu na úspech a vyhneme sa pasci, ktorú familiárne nazývame Cash Flow Catch-22, keď bezúspešne žonglujeme s najcennejšími zdrojmi,” hovorí Clarissa Reiniger, zakladateľka a CEO spoločnosti Silver Lining, ktorá pomáha malým podnikateľom rásť. Práve silné malé podniky sú podľa nej cesta k väčšej spravodlivosti v širšej spoločnosti. 

Tri tipy na úspešný rast malých a mikrofiriem od C. Reiniger 

Pevne ukotvené hodnoty: Majitelia firiem si síce potrebujú uvedomovať širší kontext okolo seba, no nesmú sa ním nechať rozptyľovať. Majitelia najúspešnejších firiem sú hlboko ukotvení vo svojich hodnotách a v tom, čo chcú dosiahnuť. Od toho ich neodradí ani dianie okolo nich a vo svete.

Silný fókus a disciplína: Keď veci idú ťažko alebo nedosahujeme taký úspech, alebo nerastieme tak rýchlo, ako by sme chceli, máme tendenciu si myslieť, že riešením je robiť viac. No v skutočnosti je odpoveďou robiť menej. Treba byť sústredenejší, disciplinovanejší, tiež špecifickejší. Namiesto šírky je nutná hĺbka.

Vytrvalosť napriek emóciám: Dáta potvrdzujú, že neexistuje takmer žiadna korelácia medzi tým, ako hodnotia majitelia svoju sebadôveru, mieru úzkosti, obavy, či nádeje a medzi tým, ako sa v skutočnosti darí firme. O to dôležitejšie je, najmä vo chvíľach neistoty, mať k dispozícii opornú vonkajšiu štruktúru, na ktorú sa môžeme spoľahnúť. Pomôže nám to nastaviť si zrkadlo a dopracovať sa k pravde, ktorá v ťažkých chvíľach preváži nad našimi emóciami a pocitmi.

Tri unikátne workshopy aj na Slovensku

V rámci svetového turné Silver Lining pri príležitosti blížiacich sa 20. narodenín príde C. Reiniger s unikátnym know-how aj na Slovensko. Uskutočnia sa tu tri workshopy – v Bratislave, Košiciach a Žiline. Pre malých podnikateľov budú dostupné za symbolické vstupné a umožnia im získať ucelený pohľad na metodiku SLAP. Odchádzať budú s personalizovaným akčným plánom, prehĺbia si poznanie svojich hodnôt a vypracujú si svoj SLAP statement. Ten obsahuje jasný a uchopiteľný popis toho, čo je ich hlavné zameranie, čo robia, pre koho a o akú zručnosť sa opierajú. Taktiež si ujasnia svoj cieľ v predaji, ktorý následne pretavia do silnej a jasnej cenotvorby založenej na hlbokom pochopení svojich výdavkov a ziskových marží.  

A prečo práve Slovensko? „Jedným z hlavných princípov Silver Lining je myšlienka, že malý je veľký. Slovensko je síce rozlohou malá krajina, no zo štatistík som navnímala, že je tu 500 000 malých podnikov, z ktorých 494 000 sú mikropodniky s 0 až 9 zamestnancami. A to je úžasné! Naše dáta dokazujú, že keď mikropodnikateľ uspeje, je to skutočný akt spravodlivosti pre širšiu spoločnosť,” dodáva Clarissa Reiniger.

Ďalšie dôležité správy

Získať peniaze na podnikanie je teraz oveľa jednoduchšie.
Neprehliadnite

Potrebujete peniaze na svoje podnikanie? Na Slovensku je dostupná nová služba