Nepoctiví predajcovia v oblasti telekomunikácií dali o sebe opäť vedieť. Oslovujú ľudí a snažia sa uzavrieť s nimi zmluvu o poskytovaní týchto služieb nepravdivými informáciami o ich operátorovi. Napríklad, že už nebude viac ponúkať služby v danej obci, lebo predal svoju sieť inému operátorovi a prestane im fungovať internet. Takto presviedčajú jeho zákazníkov prejsť ku konkurentovi. Telekomunikačná únia Slovenskej republiky (TÚSR) o tom informovala na základe upozornenia telekomunikačného operátora GeCom zo Zemplína.
Kto s podvodníkmi uzavrie zmluvu, má obvykle dve zmluvy na rovnaké služby a z nevedomosti sa často stáva neplatičom. Následne si musí vzniknuté nedoplatky vysporiadať. Na tieto nečestné praktiky medzičasom začali upozorňovať aj obce. „Ak niekto uzatvoril zmluvu s obchodným zástupcom operátora podomovým spôsobom, napríklad doma alebo v práci, a nie v priestoroch operátora, tak v prípade, že si to rozmyslí, má podľa zákona možnosť odstúpiť od zmluvy do 14 dní bez sankcií, teda bez zmluvnej pokuty,“ uviedol hovorca a poradca TÚSR Roman Vavro.
Veľmi dôležité je overiť si ústne poskytnuté informácie, ktoré sú iba nezáväzné, a oboznámiť sa so všetkými podmienkami písomnej zmluvy. „Ak bude predajca pri ponúkaní služby poskytovať informácie súvisiace s vašim súčasným poskytovateľom, tak si informácie u svojho poskytovateľa overte,“ radí Roman Vavro. „Aj v prípade, že by vás konkurenčná ponuka zaujala, oplatí sa osloviť svojho poskytovateľa, či vie zabezpečiť službu s lepšími parametrami, ako vám práve ponúkla konkurencia,“ dodal s tým, že v mnohých prípadoch bude vedieť vyhovieť.