Islandské supermarkety zaznamenali prudký nárast predaja uhoriek po tom, čo na TikToku získal popularitu recept na uhorkový šalát. Tento trend, ktorý masívne podporili miestni influenceri, zdvojnásobil predaj uhoriek a spôsobil ich nedostatok v obchodoch. Poľnohospodári majú ťažkosti s uspokojením nečakaného dopytu, čo vedie k prázdnym regálom a neobvyklému dovozu uhoriek z Holandska.
Logan Moffitt, známy na TikToku ako „Cucumber Guy“, si svojimi receptami na uhorkový šalát získal 5,7 milióna sledovateľov. Jeho populárna hláška „Niekedy musíte zjesť celú uhorku“ spustila ošiaľ. Influencer zverejňuje od začiatku júla klip s variáciou uhorkového šalátu aspoň raz za týždeň – niekedy aj viackrát za deň. Jeho popularita odvtedy raketovo stúpa. Existuje viac ako 289 miliónov klipov TikTok s kľúčovým označením „Guy Eating Cucumbers“. Tento fenomén sociálnych médií zvýšil nielen predaj uhoriek, ale aj dopyt po ďalších ingredienciách, ako sú sezamový olej, ryžový ocot a rybia omáčka.
@logagm Another new cucumber recipe alert🚨
♬ original sound - Logan
Islandské obchodné reťazce ako Hagkaup a Kronan sa museli prispôsobiť nečakanému záujmu o uhorky. Hagkaup strojnásobil svoje zásoby, zatiaľ čo Kronan zaznamenal 200-percentný nárast dopytu. V niektorých obchodoch sa uhorky úplne vypredali, čo si vynútilo dovoz z Holandska, hoci 99 percent uhoriek obvykle pochádza z miestnych skleníkov.
Predajná spoločnosť záhradkárov, ktorá zastupuje islandských poľnohospodárov, sa snaží vyriešiť tento problém. Riaditeľka Kristín Linda Sveinsdóttir priznala, že poľnohospodári majú problém držať krok s takýmto zvýšeným dopytom. Situácia je o to zložitejšia, že nedostatok sa zhoduje s návratom študentov do škôl, čo zvyčajne znamená ďalší nárast predaja uhoriek.
Podľa Sveinsdóttir ide o bezprecedentnú situáciu, ktorá poukazuje na silný vplyv sociálnych médií na dodávateľské reťazce, dokonca aj v malých krajinách, akou je Island.