Nový typ podvodu cieli na seniorov, podvodníci sa pritom v SMS vydávajú za ich rodinných príslušníkov. Rozvinutím konverzácie si následne od seniorov pýtajú finančné prostriedky a iné citlivé údaje, informoval v piatok Inštitút alternatívneho riešenia sporov Slovenskej bankovej asociácie (SBA).

„Podvodníci zasielajú seniorom podvodné SMS správy, v ktorých informujú seniora, vystupujúc pritom v pozícii jeho rodinného príslušníka, že došlo k zmene telefónneho čísla na strane ich rodinného príslušníka. Najčastejšie ako dôvod uvádzajú poškodenie telefónu a SIM karty. Senior je SMS správou vyzvaný, aby si uložil nový telefonický kontakt na rodinného príslušníka. Následne podvodník rozvíja diskusiu so seniorom a pod vymyslenou legendou tohto informuje, že súrne potrebuje poslať finančné prostriedky,“ priblížila právnička inštitútu Sylvia Ďatelinková.

Podvodná správa podľa odborníčky pôsobí naliehavo, textácia prechádza z vykania do tykania, je neosobná a následné prechádza komunikácia s podvodníkom z nátlakovej do agresívnej formy. Podvodník by sa mal pritom neustále dožadovať zaslania peňažných prostriedkov a výnimkou nie je ani žiadosť o poskytnutie prístupových údajov do elektronického bankovníctva alebo citlivých údajov o platobnej karte. Pôvodná správa je zvyčajne odoslaná zo zahraničného telefónneho čísla, doplnila Ďatelinková.

Ďalšie dôležité správy

Na snímke budova Národnej banky Slovenska.
Neprehliadnite

Pozor na pôsobenie tohto subjektu. Pred jeho aktivitami varuje aj Národná banka Slovenska